Khamis, Februari 29, 2024

Piala AFF 2024


29 Feb 2024
Persekutuan Bola Sepak Asean (AFF) dan Mitsubishi Electric melancarkan identiti jenama baru untuk ASEAN Mitsubishi Electric Cup™ 2024

Singapura, 29 Februari 2024: AFF dan Mitsubishi Electric, rakan kongsi gelaran Kejohanan ASEAN, hari ini melancarkan logo dan identiti jenama baru untuk acara itu. Sebagai sebahagian daripada penjenamaan semula, pertandingan utama di rantau ini yang dahulunya dikenali sebagai Piala Elektrik Aff Mitsubishi, juga telah dinamakan semula sebagai ASEAN Mitsubishi Electric Cup™ 2024.

ASEAN Mitsubishi Electric Cup™ 2024 adalah kejohanan edisi ke-15 dan akan diadakan dari 23 November hingga 21 Disember. Sepuluh pasukan kebangsaan ASEAN akan bersaing untuk memenangi gelaran kejohanan, hadiah yang paling diingini di rantau ini.

Logo Asean Mitsubishi Electric Cup™ 2024 yang disegarkan terdiri daripada tiga elemen grafik - Trophy Kejohanan ASEAN, yang dinamakan Mitsubishi Electric Cup™, Unity Weave yang baru, bersama-sama dengan nama kejohanan (event title), kesemuanya merangkumi dalam perisai. Unity Weave mempunyai corak berpotongan beras, makanan ruji yang paling penting di rantau ini dan ikon utama logo rasmi ASEAN. Direka dalam lima warna yang dikongsi oleh pelbagai bendera negara -negara ASEAN, ia melambangkan perpaduan dan ikatan dua belas ahli persatuan yang ditenun bersama dalam semangat persaingan mereka.

Logo baru ini akan menjadi sebahagian daripada jenama acara keluarga baru untuk pertandingan utama mereka yang akan diumumkan pada bulan-bulan akan datang.

Cabutan rasmi dijadualkan pada 21 Mei di Hanoi, Vietnam.

Tiada ulasan: