Jumaat, Disember 18, 2009

Sarawak

Skuad Sarawak 2010

Ketua Jurulatih:
Tuan Haji Zaki Sheikh Ahmad

Penjaga Gol:
Mohd Suffian Abdul Rahman
Abdul Ghani Anuar
Habib Mohd Arshad

Pertahanan:
Mohd Fadly Kassim
Mazwandy Zekaria
Shahran Abdul Samad
Mohd Hairol Mokhtar
Firdaus Morshidi
Abduk Aziz Ismail
Morris Jagan

Tengah:
Abang Mohd Zaafari
Mohd Dzulazlan Ibrahim
Sharol Saperi
Mohd Fareez Tukijo
Wong Sai Kong
Rafiz Abu Bakar

Penyerang:
Zamri Morshidi
Azizan Sapperi
Sufrizal Ismail
Azralan Azmi
Effendi Malik
Mohd Hadera Bakri

Nov 18 2009 Kuching - Mengikut laman web akhbar easterntimes.com Sarawak mengadakan sesi pemilihan pemain untuk skuad Liga Premier musim 2010 mulai semalam.

Sesi itu diadakan perlawanan persahabatan melawan kelab tempatan dan dinilai oleh jawatankuasa pemilihan dan Nasir Yusof, bekas pemain kebangsaan yang mana diramalkan akan dilantik sebagai ketua jurulatih Sarawak yang baru.

Seramai 20 pemain hadir dengan majoriti adalah dari skuad Piala Presiden atau dari skuad Piala Malaysia 2009.

Pemain tengah Wong Sai Kong yang bermain untuk Sabah musim lepas dan bekas pemain Proton FC iaitu penjaga gol Mohd Iqbal Mohd Suhaimi serta penyerang Mohd Zamri Hassan yang dijangka akan menyertai Sarawak musim depan tidak turut serta. Ketiga-tiganya dikatakan akan menyertai pasukan lain.

Pemain pertahanan yang hadir sesi pemilihan adalah Mohd Hairol Moktar, Firdaus Moshidi dari skuad musim 2009 manakala Dzulazlan Ibrahim, Morris Jagan, Mohd Arif Suhai, Mohd Tarmizi Tahir bermain dalam Liga Premier dan Piala Malaysia kesemuanya adalah dari skuad Bawah-20 Sarawak.

Di bahagian tengah adalah Abang Zafari Abg Othman, pemain sayap Shahrol Saperi manakala Mahdi Razak, Asri Chuchu, Azizan Saperi, Mohd Fareez Tukijo adalah dari skuad Bawah-20 squad dan Shahrizan Sahari dari Kastam.

Zamri Morshidi, penyerang utama Sarwak musim lepas juga melaporkan diri untuk sesi pemilihan itu bersama-sama pemain yang digugurkan musim lepas iaitu Sufizal Ismail dan penyerang Bawah-20 Sarawak Mohd Hadera Bakri bersaing untuk posisi serangan.

Bagi penjaga gawang Abdul Gani Annuar yang bermain untuk pasukan negeri bagi tiga musim lepas manakala penjaga gol dari Mukah Aidiel Mohamad dan Shahrizan Sahari masih gagal mendapat perlepasan dari majikan untuk latihan semalam. Pemain pertahanan Fadly Kassim juga belum melaporkan diri.

Antara yang tidak tersenarai dari musim lepas adalah pemain serba boleh Mazwandi Zekeria dan pertahanan Samsul Napiah.

2 ulasan:

boyakhitam berkata...

Bro,
Maswandi zakaria main ler tahun ni...

Tanpa Nama berkata...

no.13 Dzulazlan Ibrahim..very speedy player..sarawak need players like him..