Rabu, Ogos 17, 2011

Liga Malaysia 2011


Kelantan dan Terengganu Bakal Didenda
Ogos 18, 2011 - Insiden membaling mercun dan objek ketika Perlawanan Akhir Piala FA 2011 pada Jun 11, 2011 akan berdepan dengan tindakan dari persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).

Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) dituduh membabitkan penyokong Kelantan yang membaling mercun ke arah padang yang boleh didenda maksimum RM10,000.

Manakala Persatuan Bolasepak Negeri Terengganu (PBSNT) pula berdepan tuduhan yang diakibatkan penyokong Terengganu membaling objek seperti botol minuman yang juga boleh didenda maksimum RM10,000.

Kedua-dua persatuan terbabit mempunyai tujuh hari bagi menjawab surat pertuduhan yang sudah dihantar dua hari lalu.

Perlawanan akhir dihadapan 85,000 penonton itu menjulang terengganu sebagai juara selepas menewaskan Kelantan 2-1 di masa tambahan.

Lima Pemain Perak Di Gantung 7 Perlawanan
Ogos 3, 2011 - Jawatankuasa Disiplin Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) telah menjatuhkan hukuman gantung tujuh perlawanan dan denda RM 4, 000 kepada lima pemain Perak pada Julai 18, 2011.

Akmal Rizal Rakhli, Azmeer Yusoff, Syazwan Roslan, Nasril Nourdin dan kapten pasukan Shahrulnizam Mustapha adalah pemain yang digantung itu manakala Penolong Pengurus Ahmad Shahrul turut di jatuhkan hukuman di gantung lapan perlawanan dan denda RM 6,000.

Hukuman ini dijatuhkan selepas pemain dikatakan menyerang pengadil Mohammad Mat Lazim yang menghadiahkan sepakan percuma kepada Sabah di saat-saat akhir perlawanan ketika perlawanan Liga Super Perak bertemu Sabah pada Mei 19, 2011 di Stadium TLDM Lumut.


Stadium Sendiri Buat Felda United
Julai 7, 2011 Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa pasukan bola sepak Felda United bakal memiliki stadium sendiri yang akan dibina di Bandar Tun Abdul Razak di Jengka, Pahang yang sebelum ini dikenali Bandar Pusat Jengka..

Stadium itu akan dibina dengan kos RM87.9 juta dan dijangka siap dibina dalam tempoh tiga tahun.


Justin Ganai Dilantik Jurulatih Sabah
Mei 5, 2011 - Persatuan Bola Sepak Sabah (Sabah FA) membuat keputusan mengeluarkan Ketua Jurulatih/Pengurus skuad Gary Phillips berkuatkuasa serta merta dalam usaha untuk menyelamatkan pasukan itu tersingkir setelah hanya semusim bermain di Liga Super.

Ketua Jurulatih skuad Piala Presiden Justin Ganai telah dinamakan sebagai pengganti Gary manakala Bendahari Sabah FA Hj Shahriman Abdullah pula sebagai pengurus pasukan.

Bagi Piala Presiden Matasan Ahmad, pemegang lesen B FAM telah di lantik sebagai ketua jurulatih bagi menggantikan Justin dengan di bantu oleh Burhan Ajui.

Bagi skuad Liga Super Johnny Dominicus kekal sebagai penolong jurulatih begitu juga dengan Khairul Azman Mohd sebagai jurulatih penjaga gol. Pengurus Piala Presiden kekal di bawah Juil Nuatim.

Bagi Gary pula ia dilantik sebagai penasihat untuk skuad senior dan remaja. Jawatan Gary adalah Pengarah Teknikal Bolasepak iaitu jawatan ketika pelantikan bermula.


Janos Krescksa Jurulatih Baru Perlis
April 29, 2011 - Persatuan Bolasepak Perlis (PFA) hari ini telah melantik Janos Krescka sebagai jurulatih pasukan itu bagi menngantikan jurulatih sementara Mohd Salim Tofel Mohamad.

Warga Hungary itu pernah membimbing KL Plus pada tahun 2010. Krescka telah menandatangani kontrak untuk setahun dan akan disambung lagi jika prestasinya memberangsangkan.


Dua jurulatih sementara buat T-Team
April 27, 2011 – Yusuf Ali dan Che Ku Marzuki Mohd Noor akan menyandang jawatan ketua jurulatih sementara pasukan T-Team bagi mengisi kekosongan jawatan itu setelah Yunus Alif direhatkan sementara.

Hal itu disahkan oleh pengurus pasukan T-Team, Rozi Mamat. Bagaimanapun ia hanya diumumkan secara lisan dan bukannya bertulis.

Menurut Rozi, untuk sementara waktu, Che Ku Marzuki, bekas jurulatih T-Team musim lalu dan Yusuf Ali, muka baru, akan mengisi kekosongan dan melatih pemain pasukan berstatus kelab itu.

"Untuk sementara waktu, kedua-dua jurulatih ini akan melatih pasukan T-Team,” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Exco kerajaan negeri, di sini.

Persembahan hambar T-Team meletakkannya antara pasukan tercorot Liga Super dan ia menimbulkan rasa tidak puas hati penyokong sehingga ada yang menggesa jurulatih T-Team ditukar. – Bernama

Jurulatih T-Team Direhatkan Sementara Waktu
April 27, 2011 - Ketiadaan kelibat ketua jurulatih T-Team ketika pasukan itu menentang Kedah semalam terjawab setelah penolong jurulatih pasukan itu, Shafie Pak mengesahkan Yunus Alif direhatkan sementara waktu.

Menurutnya langkah merehatkan Yunus mungkin bertujuan meredakan keadaan berikutan tuntutan segelintir penyokong yang mahu ketua jurulatih itu dipecat manakala pengurusan dirombak berikutan prestasi hambar pasukan.

Shafie Pak berkata dia difahamkan Yunus kini bercuti selama seminggu.

Yunus menandatangani kontrak sebagai ketua jurulatih T-Team selama satu musim dan kontraknya bersama pasukan itu masih berbaki tujuh bulan lagi.

Katanya biarpun beraksi tanpa kehadiran ketua jurulatih, moral para pemain amat tinggi dan mereka memberikan komitmen penuh pada perlawanan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah Selasa.

Pasukan yang berstatus kelab dari Pantai Timur itu menewaskan Kedah 3-1 padaperlawanan bola sepak Liga Super malam Selasa.-BERNAMA


Janos Krecska Jurulatih baru Singa Utara

April 26, 2011 - PENGENDALI import dari Hungary, Janos Krecska dilantik selaku ketua jurulatih baru Perlis berkuat kuasa, hari ini menggantikan Mosthakeen Omar yang melepaskan jawatannya 1 Mac lalu bagi mengharungi baki saingan Liga Malaysia musim ini.

Pengendali berusia 46 tahun itu pernah melatih KL PLUS pada aksi Liga Perdana, musim lalu dan menjadi pilihan Presiden Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA), Datuk Seri Shahidan Kassim selepas usaha mendapatkan khidmat beberapa jurulatih tempatan menemui jalan buntu.

Pengurus pasukan Perlis, Azhar Ahmad yang mengesahkan pelantikan itu berkata perbincangan dengan Krecska sudah dipersetujui dan majlis menandatangani kontrak mungkin akan diadakan awal Mei ini.

“Pada dasarnya pengurusan pasukan dengan restu Presiden PFA memutus menerima Janos sebagai ketua jurulatih baru menghadapi baki saingan Liga Malaysia dan dia sendiri (Krecska) sudah memberi persetujuan menerima jawatan itu,” kata Azhar, semalam.

Perlis dibimbing pengendali sementara, Salim Tofel Mohamad selepas Mosthakeen melepaskan jawatannya dan antara jurulatih baru yang cuba dilamar termasuk Wan Jamak Wan Hassan yang kini melatih Kedah.

Azhar mengesahkan Krecska akan bersama pasukan apabila Perlis menentang Pahang dalam saingan Liga Super di Stadium Utama Negeri, malam ini.

Dalam pada itu, Azhar mengesahkan pasukan itu berdepan dilema apabila tiga tonggaknya - Mohd Hairol Fazreen Abu Hassan (penjaga gol), Mohd Farizal Rozali (tengah) dan penyerang, Samransak Kram - memerlukan rehat panjang untuk pulih daripada kecederaan masing-masing. - Berita Harian

Wan Jamak Jurulatih baru Kedah
April 23, 2011 - Wan Jamak Wan Hassan telah menandatangani kontrak bersama Kedah pada pukul 5 petang hari ini (April 23) di Alor Setar.

Wan Jamak sebelum ini yang melatih skuad Negeri Sembilan mengikat kontrak sehingga hujung musim ini dan di sebulan sebelum ia tamat, pihak KFA akan membuat penilaian semula sama ada untuk menyambung khidmat beliau atau sebaliknya.

Dia bagaimanapun hanya akan dijangka memulakan tugasnya membimbing Kedah secara rasmi pada hari Khamis depan bertemu Perak setelah proses pendaftaran dengan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) selesai Isnin nanti bagi menggantikan Ahmad Yusof sebagai ketua jurulatih Kedah.

Ahmad Yusof direhatkan pada Mac 7 setelah prestasi hambar Kedah dan di ambil alih oleh penolong jurulatih Radhi Mat Din. Walaubagaimanapun Radhi tidak mempunyai lesen A yang merupakan syarat membimbing pasukan Liga Super itu.

Persatuan Bolasepak Kedah memberi sasaran kepada Wan Jamak untuk berada di kedudukan ketiga dalam Liga Super serta sekurang-kurangnya layak ke separuh akhir Piala Malaysia.


Pemain Harimau Muda Perlu Rehat
“Memang bukan masalah mengharungi saingan Liga Super, tetapi dalam tempoh dua bulan ini saya rasa pemain perlu mempunyai cukup rehat antara perlawanan,” kata Kim Swee selepas perlawanan Harimau Muda A dan Kedah di Stadium Shah Alam, kelmarin.

“Memang tiada tekanan untuk Harimau Muda mencapai sasaran tertentu dalam Liga Super, tetapi saya tidak mahu mental pemain muda ini terganggu jika pasukan asyik kalah. Jadi saya tidak boleh hanya menurunkan pemain kurang berpengalaman semata-mata mahu merehatkan pemain kebangsaan.”

“Semua pemain akan diberi peluang bermain dan saya akan menilai posisi mereka dalam perlawanan Liga Super, Mei ini. Ini penting bagi merangka strategi ketika bertemu Lebanon.

Kami akan mengharungi jadual padat sepanjang Mei, selain menggilirkan pemain untuk diturunkan. Justeru saya berkemungkinan besar menggunakan khidmat beberapa pemain SSBJ (Sekolah Sukan Bukit Jalil) dalam tiga hingga lima perlawanan terakhir Liga Super sebelum skuad Olimpik berkumpul menjalani latihan pusat."

Ketika ini, Kim Swee terpaksa merehatkan tujuh tonggak yang mengalami kecederaan termasuk Mohamad Muslim Ahmad, Mohd Affize Faisal Mamat, Gary Steven Robbat dan Mahali Jasuli.

Namun beliau berharap, Muslim akan dapat diturunkan pada perlawanan menentang Kedah di Stadium Darul Aman, esok.

"Saingan Liga Super bukannya tidak mustahak bagi kita tetapi kita kena realistik apa tujuan pembentukan skuad Harimau Muda A ini, yang mana satu kita hendak mahukan?

Pemain-pemain saya semakin kepenatan dan jika mereka meneruskan saingan liga sehingga perlawanan terakhir pada bulan Mei nanti, saya bimbang mereka terus 'pancit' dan tidak dapat memberikan yang terbaik semasa menentang Lebanon nanti.

Saya harus berikan semua pemain saya rehat yang cukup dalam lima perlawanan terakhir sebelum perlawanan kelayakan Olimpik dan sedang berfikir mahu menurunkan pemain dari SSBJ," katanya sejurus tamat perlawanan Harimau Muda A dan Kedah di Stadium Shah Alam.

Antara lima perlawanan itu membabitkan T-Team (12 Mei), Sabah (15 Mei), Terengganu (19 Mei), Kelantan (22 Mei) dan Selangor (25 Mei)

Mengulas kekalahan kepada Kedah, Kim Swee mendedahkan pemainnya dihukum hanya atas satu kesilapan pada babak akhir perlawanan sedangkan mereka mengawal permainan sepenuhnya di separuh masa kedua.

"Memang saya akui sangat kecewa kerana kami kalah kerana satu kesalahan yang dilakukan pemain tetapi dalam masa sama saya tidak boleh marah mereka kerana masing-masing masih muda, kerana takut moral mereka boleh jatuh.

Amer yang melakukan kesilapan itu baru berusia 19 tahun dan saya tidak boleh menghukum terus atas kesalahannya memandangkan saya kini tiada pilihan lain di bahagian pertahanan memandangkan Muslim Ahmad dan Faizal Muhammad masih cedera.

Namun, apa yang saya bimbangkan, mereka masih mengulangi kesilapan demi kesilapan dalam perlawanan, sepatutnya apabila semakin banyak perlawanan yang diharungi, pemain semakin matang namun ia tidak berlaku, saya bimbang ini akan berulang semasa di peringkat antarabangsa nanti," jelasnya.

Dalam perlawanan itu, Harimau Muda A tunduk 1-0 kepada Kedah hasil kesilapan Mohd. Amer Saidin yang tertanduk ke dalam gawang sendiri pada minit ke-79.

Kim Swee akan memanggil pemain skuad Olimpik pada 25 Mei sebelum bertandang ke Doha bagi latihan pusat dan perlawanan persahabatan dengan skuad Olimpik Qatar bermula 9 Jun depan bagi persediaan menghadapi Lubnan 10 hari selepas itu.

Malaysia dan Lubnan kemudian akan bertemu sekali lagi pada perlawanan kedua di Shah Alam, pada 23 Jun. Skuad Olimpik negara sebelum ini melepasi halangan pusingan pertama dengan menewaskan Pakistan menerusi agregat 2-0.


Geran FAM Diagih Tak Lama Lagi - Sultan Ahmad Shah

April 7, 2011 - KUANTAN: Pengagihan geran tahunan kepada ahli gabungan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) akan dilaksanakan tidak lama lagi, titah Presiden FAM Sultan Ahmad Shah.

"Saya sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kewangan tentulah saya tahu apa yang sebenarnya berlaku dan pengagihan geran tahunan itu akan dibuat tidak lama lagi," titah baginda kepada pemberita ketika ditanya mengenai laporan tentang kelewatan pengagihan geran berkenaan.

Laporan media hari ini menyebut sepatutnya kelewatan pengagihan geran tahunan kepada ahli gabungannya yang bersaing dalam Liga Malaysia tahun ini tidak berlaku kerana wang penajaan sebanyak RM220 juta bagi tempoh empat tahun itu sudah diterima oleh badan induk berkenaan.

Timbalan Presiden FAM Tan Sri Annuar Musa dalam laporan itu berkata duit penajaan itu telah diserahkan kepada FAM dan Jawatankuasa Liga Super Malaysia telah membuat perakuan mengenai jumlah geran baru itu kepada Jawatankuasa Pengurusan dan Kewangan FAM.

Annuar, yang juga Pengerusi Liga Super Malaysia berkata, jawatankuasanya sudah menyerahkan kertas cadangan mengenai jumlah geran tahunan baru itu kepada Jawatankuasa Pengurusan dan Kewangan untuk mendapat kelulusan, namun setakat ini belum mendapat sebarang kata putus.

Sebelum ini, FAM memperuntukkan geran tahunan antara RM100,000 dan RM300,000 untuk pasukan yang bertanding dalam Liga Super dan Liga Perdana.

"Dia (Annuar) nak bercakap biar dia bercakaplah tapi saya tidak bercadang mahu menyentuh tentang perkara-perkara ini," titah Sultan Ahmad Shah. - BERNAMA

Shukur Salleh Jurulatih Sementara Pulau Pinang
April 6, 2011 - Pasukan di tangga tercorot Liga Premier, Pulau Pinang telah melantik bekas pemain antarabangsa Shukor Salleh sebagai jurulatih sementara skuad itu.

Jurulatih Robert Scully telah dipecat minggu lepas. Shukor hanya akan bertindak sebagai jurulatih sementara sehingga penggantinya dinamakan pada April 15 nanti.

Robert Albert Kembali Sebagai Jurulatih Sarawak
Mac 31, 2011 - Persatuan Bola Sepak Sarawak (FAS) mengumumkan Robert Albert sebagai ketua jurulatih pasukan Liga Premier Sarawak berkuatkuasa mulai April 4 ini bagi menggantikan Zaki Sheikh Ahmad.

Manakala Zaki Sheikh Ahmad pula dilantik untuk mengendalikan pembangunan bola sepak Sarawak.

Tugas pertama Robert Albert adalah berdepan USM pada April 4.

Beliau pernah melatih Sarawak pada 2009 sebelum bertindak mengundur diri disebabkan faktor kewangan yang melanda pasukan itu.

Perlawanan Separuh Akhir Piala FA Dipercepatkan
Mac 31, 2011 - Perlawanan timbal balik separuh akhir Piala FA dipinda ke tarikh baru 12 Mei, 2011 iaitu sehari lebih awal daripada jadual asal manakala pertemuan kedua pula 15 Mei, 2011.

Masa dan venue perlawanan dikekalkan.

Separuh akhir pertama menyaksikan Terengganu akan bertemu Pahang di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu sementara Kelantan bertemu Selangor di Kota Bharu.

FAM turut mengumumkan Pahang akan kekal beraksi sebagai tuam rumah di Stadium Darul Makmur sepanjang April dan Mei ini sebelum kerja menaik taraf stadium dijalankan pada Jun.

Perlawanan-perlawanan membabitkan Pahang di Kuantan termasuklah bertemu Terengganu (6 April), Johor FC (12 April), Negeri Sembilan (19 April) dan Felda United (3 Mei).

Begitu juga dengan jadual Terengganu menentang Selangor di Kuala Terengganu pada 29 April.

Bagi Liga Perdana pula, semua perlawanan membabitkan Johor sebagai tuan rumah akan menggunakan Stadium Tan Sri Dato' Hj Hassan Yunos, Larkin untuk perlawanan menentang PKNS FC (1 April), Harimau Muda B (15 April), Sarawak (18 April), Sime Darby FC (22 April) ATM (29 April), PDRM (2 Mei), Pulau Pinang SDM Navy (23 Mei) dan Pulau Pinang (1 Julai).

Dua perlawanan pasukan lain pula PDRM menentang PKNS FC di Paroi dan MP Muar FC bertemu Johor di Stadium Jcorp Pasir Gudang pada 10 Mei.

Stadium Bolasepak Kuala Lumpur FA di Cheras diberi kebenaran semula untuk menjadi gelanggang tuanrumah Kuala Lumpur dan Felda United bermula pada perlawanan Kuala Lumpur melawan Kedah (April 2, 2011)


Robert Albert Kembali Sebagai Jurulatih Sarawak
Mac 31, 2011 - Persatuan Bola Sepak Sarawak (FAS) mengumumkan Robert Albert sebagai ketua jurulatih pasukan Liga Premier Sarawak berkuatkuasa mulai April 4 ini bagi menggantikan Zaki Sheikh Ahmad.

Manakala Zaki Sheikh Ahmad pula dilantik untuk mengendalikan pembangunan bola sepak Sarawak.

Tugas pertama Robert Albert adalah berdepan USM pada April .

Beliau pernah melatih Sarawak pada 2009 sebelum bertindak mengundur diri disebabkan faktor kewangan yang melanda pasukan itu.


Perlawanan Separuh Akhir Piala FA Dipercepatkan
Mac 31, 2011 - Perlawanan timbal balik separuh akhir Piala FA dipinda ke tarikh baru 12 Mei, 2011 iaitu sehari lebih awal daripada jadual asal manakala pertemuan kedua pula 15 Mei, 2011.

Masa dan venue perlawanan dikekalkan.

Separuh akhir pertama menyaksikan Terengganu akan bertemu Pahang di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu sementara Kelantan bertemu Selangor di Kota Bharu.

FAM turut mengumumkan Pahang akan kekal beraksi sebagai tuam rumah di Stadium Darul Makmur sepanjang April dan Mei ini sebelum kerja menaik taraf stadium dijalankan pada Jun.

Perlawanan-perlawanan membabitkan Pahang di Kuantan termasuklah bertemu Terengganu (6 April), Johor FC (12 April), Negeri Sembilan (19 April) dan Felda United (3 Mei).

Begitu juga dengan jadual Terengganu menentang Selangor di Kuala Terengganu pada 29 April.

Bagi Liga Perdana pula, semua perlawanan membabitkan Johor sebagai tuan rumah akan menggunakan Stadium Tan Sri Dato' Hj Hassan Yunos, Larkin untuk perlawanan menentang PKNS FC (1 April), Harimau Muda B (15 April), Sarawak (18 April), Sime Darby FC (22 April) ATM (29 April), PDRM (2 Mei), Pulau Pinang SDM Navy (23 Mei) dan Pulau Pinang (1 Julai).

Dua perlawanan pasukan lain pula PDRM menentang PKNS FC di Paroi dan MP Muar FC bertemu Johor di Stadium Jcorp Pasir Gudang pada 10 Mei.

Stadium Bolasepak Kuala Lumpur FA di Cheras diberi kebenaran semula untuk menjadi gelanggang tuanrumah Kuala Lumpur dan Felda United bermula pada perlawanan Kuala Lumpur melawan Kedah (April 2, 2011)


Azraai Khor Ganti Wan Jamak Sebagai Ketua Jurulatih Negeri Sembilan
Mac 22, 2011 - Bekas pengendali pasukan Harimau Muda A, Mohd Azraai Khor Abdullah, dilantik sebagai ketua jurulatih Negeri Sembilan yang baru bagi menggantikan Wan Jamak Wan Hassan.

Setiausaha Persatuan Bolasepak Negeri Sembilan (PBNS), Datuk Abd Halim Abd Latif, berkata Azraai Khor, yang juga bekas jurulatih Kedah, ditawarkan kontrak selama dua tahun berkuat kuasa pada Isnin.

"Pelantikan Azraai Khor berdasarkan trek rekod, pengalaman dan kepakarannya dengan pasukan lain sebelum ini," katanya kepada pemberita selepas majlis pertemuan Azraai Khor dengan pegawai dan pemain skuad Rusa di sini.

Selain itu, Abd Halim, yang juga pengurus pasukan, berkata PBNS tidak boleh menunggu lama untuk mendapatkan pengganti Wan Jamak sebab pusingan kedua Liga Super akan bermula bulan depan.

Wan Jamak meletak jawatan Rabu lepas selepas mengambil tanggungjawab atas prestasi hambar pasukan itu dalam Liga Super dan Piala FA.

Dalam pada itu, Azraai Khor mula melatih skuad Kedah dari 2004 hingga 2009 dan kemudian dilantik sebagai jurulatih skuad bawah 21 negara, Harimau Muda A, sehingga akhir tahun ini.

Bagaimanapun, Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) merehatkan Azraai Khor pada Ogos tahun lepas dan tempatnya diambil oleh Ong Kim Swee.

FAM secara rasmi mencapai persetujuan bersama dengan Azraai Khor untuk menamatkan kontrak jurulatih itu berkuat kuasa 8 Mac lalu.

Abd Halim berkata Azraai Khor akan diberikan kebebasan sepenuh dalam membimbing pasukan negeri itu tanpa sebarang campur tangan oleh pihak pengurusan.

Sementara itu, Azraai Khor, 59, berharap dapat mengembalikan semula kecemerlangan skuad Rusa setelah merudum sejak akhir-akhir ini.

Katanya beliau percaya pasukan itu dapat melangkah jauh dalam saingan Liga Super jika diberi bimbingan yang baik.

Ditanya mengapa menerima lamaran Negeri Sembilan, katanya, ia berdasarkan kesungguhan dan keseriusan Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan, yang juga Presiden PBNS, untuk melihat kecemerlangan pasukan itu dalam liga tempatan.- BERNAMA


Wan Jamak letak jawatan ketua jurulatih N Sembilan

SEREMBAN 17 Mac – Wan Jamak Wan Hassan telah meletakkan jawatan sebagai ketua jurulatih pasukan Negeri Sembilan kerana berasa bertanggungjawab atas prestasi hambar pasukan itu dalam Liga Super dan Piala FA musim ini.

Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Sembilan (PBNS), Datuk Seri Mohamad Hassan berkata, Wan Jamak telah menemuinya pagi tadi dan mengemukakan surat peletakan jawatannya.

"Sebagai seorang profesional, Wan Jamak mahu bertanggungjawab atas prestasi yang kurang memuaskan pasukan Negeri Sembilan dan mohon supaya dia dibenarkan meletakkan jawatan,” katanya kepada pemberita di sini.

Katanya, walaupun berat untuk melepaskan Wan Jamak memandangkan jasanya sebelum ini, namun beliau tetap menghormati pendirian jurulatih itu.

Katanya, Wan Jamak telah melakukan pelbagai usaha untuk memulihkan prestasi pasukan tapi tidak berhasil. – Bernama


Perlawanan Harimau Muda A Di Tangguh
Mac 17, 2011 - Jawatankuasa Pertandingan Tempatan (JKPT) Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) pada mesyuaratnya Mac 16, 2011 bersetuju menunaikan permintaan jurulatih Harimau Muda A Ong Kim Swee untuk penangguhan membabitkan pasukan itu sepanjang bulan Jun nanti.

Harimau Muda terbabit dalam pusingan kedua kelayakan olimpik. Penangguhan ini adalah sebagai persediaan persiapan pasukan itu. Perlawanan yang ditangguhkan itu adalah pada Jun 14 bertemu Terengganu, Jun 17 bertemu Sabah dan Jun 21 menentang Pahang ke bulan Julai.

FAM menganggap pindaan itu tidak akan menjejaskan dan mempengaruhi jadual perjalanan Liga Super yang lain. Perlawanan Liga Super yang di tangguh antara Sabah dan Harimau Muda A di Stadium Likas pada Mac 12 lalu atas sebab teknikal akan dilangsungkan semula pada satu tarikh baru yang akan ditetapkan kemudian dengan tuanrumah perlu menanggung kos penerbangan dan tempat tinggal pasukan pelawat.

Stadium Darul Makmur akan ditutup mulai April 1, 2011 sehingga 2012 bagi dibaik pulih untuk menghadapi Sukan Malaysia 2012. Dengan itu Pahang akan bermain sebagai tuanrumah di gelanggang lawan bagi baki perlawanannya musim ini yang membabitkan Liga Super, Piala FA, Piala Malaysia dan Piala Presiden.

Stadium Shah Alam diarahkan ditutup selama 16 hari sehingga April 2 untuk diperbaiki akibat padang yang rosak. Begitu juga jawatankuasa itu akan memantau keadaan padang dan lampu limpah di Stadium JCorp, Pasir Gudang, Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras dan Stadium Majlis Perbandaran Selayang.

Perlawanan akhir Piala FA berkemungkinan akan dijalankan di Stadium Shah Alam pada Jun 11, 2011. Ini berikutan proses membaiki trek gelanggang Stadium Nasional Bukit Jalil yang hanya akan selesai pada Julai nanti.


Salim Jurulatih Perlis, Radhi Jurulatih Kedah
Mac 13, 2011 - Persatuan Bolasepak Perlis (PFA) melantik Salim Tofel Mohamad, bekas pemain pertahanan Perlis 1970an serta pernah melatih pasukan itu pada 1998, bagi menggantikan Mostakeen Omar yang meletak jawatan bagi membantu pasukan tercorot Liga Super itu berubah.

Mostakeen menjadi jurulatih pertama musim ini yang ditukar. Tugas pertama Salim ketika bertemu Felda United pada Mac 12, 2011 pula berakhir dengan kekalahan 2-0.

Sementara itu Ahmad Yusof direhatkan dari jawatan sebagai ketua jurulatih Liga Super Kedah dan digantikan dengan penolong jurulatihnya Radhi Mat Din. Radhi berjaya dalam tugas pertamanya apabila Kedah menewaskan Terengganu 2-1 di Alor Setar pada Mac 12, 2011, selepas ketinggalan 0-1.


Safee Sali Ke Pelita Jaya Karawang FC
Februari 7, 2011 - Penyerang kebangsaan dan Selangor Safee Sali telah memilih kelab Pelita Jaya Karawang FC dalam Liga Super Indonesia (ISL) sebagai pasukan pilihannya,

Penjaring terbanyak Piala AFF 2010 itu telah mengikat kontrak setahun pada Februari 2, 2011 lalu. Namun hanya akan menyertai Pelita Jaya pada Februari 14, 2011 nanti. Difahamkan Safee mendapat gaji bulanan USD10,000 (RM30,600) sebulan, manakala Persatuan Bolasepak selangor (FAS) mendapat USD30,000 (RM91,080).

Safee dilahirkan pada Januari 29, 1984 akan beraksi buat kali terakhir mewakili Selangor musim 2011 ini pada Februari 12, 2011 (Sabtu) bertemu Kuala Lumpur di Shah Alam.

Pelita Jaya FC adalah kelab yang berpengkalan di Karawang, Jawa Barat. Safee akan memakai jersi nombor 10 di Pelita Jaya dan bakal beraksi pada perlawanan sulongnya dilaman sendiri menentang Persib Bandung pada Mac 7 nanti.

Terdapat lima pemain import dalam kelab itu. Yuichi Shibakoya dan Tomoyuki Sakai (Jepun). Walter Brizuela (Argentina), Dramane Coulibaly (Mali) dan Juan Ramirez (Paraguay).

Biodata Safee Sali
Nama Penuh: Mohd Safee Bin Mohd Sali
Tarikh Lahir: Januari 29, 1984
Tempat Lahir: Behrang, Perak
Ketinggian: 1.70 m
Posisi: Penyerang

Kuala Lumpur (2003-2005)
Sarawak (2005-2006)
Selangor (2006-2011)
Pelita Jaya (mulai 2011)

Malaysia Bawah-23 (2004-2007)
Malaysia (mulai 2007)

Info ringkas Pelita Jaya FC:
  • Stadion Singaperbangsa, Karawang
  • Nama Julukan: The Young Guns
  • Jurulatih: Misha Radovic (Serbia)

Januari 27, 2011 - Pengerusi MSL Tan Sri Annuar Musa memberi cadangan:

“Jika dulu hanya pasukan yang berkedudukan satu hingga tiga mendapat imbuhan dan kini kita akan cari satu kaedah, di mana pasukan di tempat ke-14 pun akan dapat duit tetapi semua itu bergantung juga pada kedudukan masing-masing,”

"Bermula musim ini, semua pasukan yang perlawanan membabitkan mereka disiarkan secara langsung akan diberikan sejumlah wang. Sebelum ini mereka tidak diberi apa-apa.

"Selain itu, geran tahunan setiap pasukan pula saya boleh beri jaminan akan melebihi jumlah yang mereka perolehi musim-musim sebelum ini (pasukan Liga Super RM250,000 dan pasukan Liga Perdana RM150,000 sementara RM100,000 bagi ahli bersekutu seperti ATM dan PDRM bagi tempoh setahun).

Jumlah geran tahunan itu diberikan berdasarkan kemampuan FAM sebelum ini yang dilapor hanya mendapat tajaan Telekom Malaysia RM8.5 juta untuk tempoh setahun sejak 2002 manakala Dunhill yang menjadi penaja utama bermula pada 1989 memberikan kira-kira RM33 juta untuk badan induk bola sepak negara itu.

Ini disebabkan oleh penajaan RM220 juta oleh Astro Media bagi tempoh empat tahun merangkumi hak penyiaran bernilai RM30 juta setiap tahun mulai 2011 dan tambahan RM100 juta bagi kegiatan promosi oleh stesen satelit berbayar itu yang termetrai sebelum ini.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) MSL yang baru, Stuart Michael Ramalingam diumumkan menggantikan Kuhan Foo.

Beliau merupakan Konsultan Profesional Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) sejak tahun 2008 dan berpengalaman luas dalam melaksanakan penstrukturan semula dan pengkomersialan struktur bola sepak ahli-ahli badan induk itu.

Januari 26, 2011 - Jawatankuasa Status Pemain FAM menolak aduan Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) terhadap Indra Putra Mahayuddin, Nor Farhan Muhammad dan Azizi Mat Rose yang berpindah ke T=Team kerana tidak memenuhi beberapa peraturan kontrak.

Pengerusi, Datuk Takiyuddin Hassan menjelaskan Kafa tidak mematuhi Perkara 10.1 di dalam kontrak itu iaitu notis untuk melanjutkan kontrak perlu diberi tiga bulan sebelum kontrak tamat 30 hari selepas perlawanan terakhir.

“Kontrak tiga pemain ini berakhir 30 November 2010 iaitu sebulan selepas final Piala Malaysia antara Kelantan dan Negeri Sembilan pada 30 Oktober 2010. “Notis perlu diberikan sebelum 30 Ogos 2010 sedangkan Kafa memberi notis pada 1 September 2010. Malah, Kafa juga tidak menepati Perkara 10.2 yang memerlukan mereka menyatakan syarat dan terma seperti gaji, bonus, elaun dan sebagainya kepada pemain.

Bekas kapten Kuala Lumpur, Azidan Sarudin yang kini bermain untuk Selangor juga didapati tidak bersalah apabila Persatuan Bola Sepak Kuala Lumpur (KLFA) gagal mematuhi Perkara 10.1 dan 10.2 selain tuntutan pampasan berjumlah RM250,000 daripada Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) yang turut ditolak.

Jawatankuasa terbabit turut menolak permintaan Selangor PKNS untuk menangguhkan kes empat bekas pemainnya yang berhijrah ke pasukan lain iaitu Mohamad Alifi Mahmud (Pahang), G Mahatheran (Negeri Sembilan), A Verathan (Sime Darby FC) dan Mohd Saufi Mohd Ibrahim (Johor FC).

Jurulatih KAFA
Januari 27, 2011 - PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (KAFA) melantik Datuk M Karathu selaku jurulatih baru skuad The Red Warriors untuk mengisi kekosongan ditinggalkan B Sathianathan yang terpaksa digugurkan selepas Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) bertegas mengekalkan hukuman asal enam bulan ke atas bekas pengendali skuad kebangsaan itu.

Sathianathan pula dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Akademi Bola Sepak The Red Warriors.

Januari 24, 2011 - Jawatankuasa Eayuan Persatuan Bola Sepak Malaysia mengumumkan penggantungan enam bulan keatas ketua jurulatih Kelantan B. Sathianathan yang berkuatkuasa Januari 24, 2011 hingga 22 Julai 2011.

Sathianathan tidak boleh disenaraikan sebagai jurulatih sepanjang tempoh penggantungan tersebut. Jadi pasukan Kelantan harus mencari jurulatih baru bagi memulakan musim baru ini," kata Tuan Haji Ahmad Fuad Daud. Penolong Setiausaha Agong yang juga merangkap Ketua Jabatan Pertandingan Tempatan.

Sathiathan yang sebelum ini melemparkan kritikan terhadap perlawanan Terengganu dan Perlis yang sepatutnya diadakan di stadium Kangar, namun di ubah ke Stadium Terengganu akibat masalah teknikal.


Perlawanan persahabatan pra-musim 2011:
*Semua perlawanan tertakluk kepada perubahan saat akhir.
Keputusan
November 25, 2010 (Khamis): Negeri Sembilan 1-3 MP Muar FC (Std Tuanku Abdul Rahman, Paroi)
November 26, 2010 (Jumaat): Selangor 2-2 Skuad Malaysia (Std Shah Alam
November 27, 2010 (Sabtu): Perak 0-0 Pos Malaysia (Std Perak, Ipoh)
November 29, 2010 (Isnini): Selangor 2-1 Mitsubishi FC (Std Shah Alam)
November 30, 2010 (Selasa): Selangor 0-2 MP Muar FC (Std Shah Alam)
Disember 1, 2010 (Rabu): Negeri Sembilan 1-2 Pos Malaysia
Disember 2, 2010 (Khamis): Pilihan Langkawi 0-4 Perlis (Kompleks Sukan LADA, Langkawi)
Disember 4, 2010 (Sabtu): Kuala Lumpur 2-1 PDRM (Std PBKL, Cheras)
Disember 4, 2010 (Sabtu): Felda United 1-1 Perak (Pdg MPSJ, Subang Jaya)
Disember 6, 2010 (Isnin): Perlis 3-0 Pulau Pinang (Std Utama, Negeri, Kangar)
Disember 8, 2010 (Rabu): PKNS 3-0 Kuala Lumpur (Pdg PKNS, Kelana Jaya)
Disember 8, 2010 (Rabu): Masum vs Pos Malaysia (Std Mini UPM)
Disember 10, 2010 (Jumaat): Johor 3-2 Melodies Jaya FC (Std Larkin, JB)
Disember 10, 2010 (Jumaat): Sime Darby FC 0-2 Harimau Muda "A" (Std Petronas Permata, Bangi)
Disember 11, 2010 (Sabtu): Felda United vs Pos Malaysia (Std MBPJ, Kelana Jaya)
Disember 11, 2010 (Sabtu): Sabah 2-0 Sarawak (Std UMS)
Disember 12, 2010 (Ahad): Kuala Lumpur 0-2 Skuad Malaysia  (Std PBKL, Cheras)
Disember 13, 2010 (Isnin): Sabah 0-2 Sarawak (Std Likas, Kota Kinabalu)
Disember 14, 2010 (Selasa): Johor FC 3-5 Pos Malaysia (Std JCorp, Pasir Gudang)
Disember 14, 2010 (Selasa): Selangor 1-1 T-Team (Std MBPJ, Kelana Jaya)
Disember 16, 2010 (Khamis): Harimau Muda "A" 2-0 Pos Malaysia (Pdg MSN, Bukit Jalil, KL)
Disember 16, 2010 (Khamis): Felda United FC vs PDBKT/T-Team (4.45ptg Std Petronas Permata Bangi)
Disember 16, 2010 (Khamis): Singapore Cricket Club Select XI 0-2 Sabah (ITE Simei, Singapura)
Disember 17, 2010 (Jumaat): Kedah 0-0 ATM (Std Darul Aman, Alor Setar)
Disember 17, 2010 (Jumaat): Sime Darby FC 1-1 PKNS FC (Std Permata Petronas, Bangi)
Disember 18, 2010 (Sabtu): Johor FC 4-0 MP Muar FC (Std JCorp, Pasir Gudang)
Disember 18, 2010 (Sabtu): Pahang 3-2 T-Team (Std Darul Makmur, Kuantan)
Disember 18, 2010 (Sabtu): Sengkang Punggol/Hougang United FC (Singapura) 0-3 Sabah (Meridian Junior College, Pasir Ris)
Disember 18, 2010 (Sabtu): Terengganu 0-1 Pos Malaysia (SSINS, KT)
Disember 18, 2010 (Sabtu): TLDM 1-2 Perak (Std TLDM, Lumut)
Disember 19, 2010 (Ahad): Malinja FC 0-1 USM FC (Std JKR, Baling)
Disember 19, 2010 (Ahad): Team BI (Singapura) 0-2 Sabah (Marsiling Secondary School, Woodlands)
Disember 19, 2010 (Ahad): Perlis 0-2 ATM (Std Utama Negeri, Kangar)
Disember 20, 2010 (Isnin): Kedah 5-0 Sarawak (Std Darul Aman, Alor Setar)
Disember 20, 2010 (Isnin): Pulau Pinang 0-0 ATM (Std Bandaraya)
Disember 20, 2010 (Isnin): Singapore Armed Forces FC 3-2 Sabah (Jalan Besar Stadium, Singapura)
Disember 20, 2010 (Isnin): PBDKT T-Team 0-1 Pos Malaysia (SSINS, KT)
Disember 20, 2010 (Isnin): UPSI FC vs Felda United FC (Pdg Bolasepak UPSI)
Disember 21, 2010 (Selasa) Perlis 2-1 Sarawak (Std Utama Negeri, Kangar)
Disember 22, 2010 (Rabu) Pahang 2-1 Pos Malaysia (Std Darul Makmur, Kuantan)
Disember 23, 2010 (Khamis): Perak 2-1 Sarawak (Std Perak, Ipoh)
Disember 23, 2010 (Khamis): Pulau Pinang 0-2 PKNS FC (Std Bandaraya)
Disember 23, 2010 (Khamis): USM FC 2-0 Skuad Piala Presiden Pulau Pinang (Std USM)
Disember 24, 2010 (Jumaat): Kedah 1-0 PKNS FC (Std Darul Aman, Alor Setar)
Disember 24, 2010 (Jumaat): Kelantan 3-0 Melodies Jaya, Johor (Padang Penjara, Pengkalan Chepa)
Disember 24, 2010 (Jumaat): MP Muar FC vs Harimau Muda "A" (Std Hang Tuah, Melaka)
Disember 24, 2010 (Jumaat): Selangor 2-1 Pahang (Std Shah Alam)
Disember 24, 2010 (Jumaat): Harimau Muda "B" 0-3 Sime Darby FC (Pdg MSN, Bukit Jalil)
Disember 25, 2010 (Sabtu): Muang Thong United 2-3 Perak (Ramkanpheng University Stadium, Bangkok)
Disember 25, 2010 (Sabtu): USM FC 6-0 Highlander, Selangor (Std USM)
Disember 26, 2010 (Ahad): Felda United FC 1-0 Sarawak (Std PBKL, Cheras)
Disember 26, 2010 (Ahad): Pos Malaysia 5-3 Singapore University (Std Hang Tuah, Melaka)
Disember 27, 2010 (Isnin): ATM 1-2 Johor FC (Pdg Pulapol, KL)
Disember 27, 2001 (Isnin): Harimau Muda "A" 4-1 Kelantan (Std MBPJ, Kelana Jaya)
Disember 27, 2010 (Isnin): Kuala Lumpur 2-1 MP Muar (Std PBKL, Cheras)
Disember 27, 2010 (Isnin): Perak 4 - 1 Thailand Air Force United FC (Air Force Stadium, Bangkok)
Disember 27, 2010 (Isnin): Selangor 1-2 Preah Khan Reach, Cambodia (Std Shah Alam)
Disember 27, 2010 (Isnin): Pos Malaysia 0-0 Terengganu (Std Mini Permata, Bangi)
Disember 28, 2010 (Selasa): PDRM 0-1 Johor FC (Pdg Pulapol, KL)
Disember 28, 2010 (Selasa): Sarawak 2-1 Kelantan (Padang PKNS, Kelana Jaya)
Disember 29, 2010 (Rabu): Felda United 4-1 Kelantan (Std MBPJ, Kelana Jaya)
Disember 29, 2010 (Rabu): Harimau Muda "A" 4-0 Preah Khan Reach, Cambodia (Pdg MSN, Bukit Jalil)
Disember 29, 2010 (Rabu): Kuala Lumpur 2-2 Terengganu (Std PBKL, Cheras)
Disember 29, 2001 (Rabu): Kelab Maybank 0-5 Sarawak (Std Bangi)
Disember 29, 2010 (Rabu): Perlis 0-0 USM FC (Std Utama Negeri, Kangar)
Disember 29, 2010 (Rabu): PKNS 0-0 Johor FC (Pdg PKNS, Kelana Jaya)
Disember 30, 2010 (Khamis): Felda United 3-3 Terengganu (Std PBKL, Cheras)
Disember 30, 2010 (Khamis): Sarawak 1-2 Kuala Lumpur (Std Bangi)
Disember 31, 2010 (Jumaat): Negeri Sembilan 1-0 Kuala Lumpur (Std Tuanku Abdul Rahman, Paroi)
Disember 31, 2010 (Jumaat): Sime Darby FC 1-1 Kelantan ( Std MBPJ, Kelana Jaya)
Disember 31, 2010 (Jumaat): SDM Kepala Batas 1-2 USM FC (Std TLDM, Lumut)
Januari 2, 2011 (Ahad): Kedah 1-0 Sime Darby FC (Std Darul Aman, Alor Setar)
Januari 3, 2011 (Isnin): Bayswater City SC 2-1 Selangor (BGC Stadium, Perth)
Januari 4, 2011 (Selasa): Negeri Sembilan 2-0 Johor FC (Std Tuanku Abdul Rahman, Paroi)
Januari 4, 2011 (Selasa): Perlis 2-0 Sime Darby FC (Std Utama Negeri, Kangar)
Januari 5, 2011 (Rabu): Perth SC 1-1 Selangor (BGC Stadium, Perth)
Januari 5, 2011 (Rabu): USM FC 7-0 Inpro SC (Pdg Minden, USM)
Januari 6, 2011 (Khamis): Pulau Pinang 1-1 Sime Darby FC (Std Bandaraya, PP)
janauri 7, 2011 (Jumaat): ATM 1-4 Pahang (Std MP Selayang)
Januari 7, 2011 (Jumaat)): Stirling Lions SC 1-2 Selangor (Balcatta’s Vasto Reserve, Perth)
Januari 7, 2011 (Jumaat): Johor FC 3-0 Sengkang Punggol, Singapura (Std JCorp, Pasir Gudang)
Januari 7, 2011 (Jumaat): Harimau Muda "A" 4-0 Johor (Pdg Wisma FAM, Kelana Jaya)
Januari 7, 2011 (Jumaat): Kuala Lumpur 4-0 Kaki Bukit (Singapura) (Std Bolasepak KL, Cheras)
Januari 8, 2011 (Sabtu): Kuala Lumpur 1-0 Johor (Std Bolasepak KL, Cheras)
Januari 8, 2011 (Sabtu): Negeri Sembilan 1-1 Sime Darby FC (Std Tuanku Abdul Rahman, Paroi)
Januari 8 , 2011 (Sabtu): Kedah 1-1 Perlis (Std Darul Aman, Alor Setar)
Janauri 8, 2011 (Sabtu); PDRM 0-3 Pahang (Pdg Pulapol, KL)
Januari 8, 2011 (Sabtu): USM FC 2-3 Perak (Std USM, PP)
Januari 10, 2011 (Isnin): Felda United 4-1 Johor (Std Bolasepak KL, Cheras)
Januari 12, 2011 (Rabu): Perlis 1-2 T-Team (Std Utama, Kangar)
Januari 12, 2011 (Rabu): USM FC 5-0 Smart Modular FC (Std USM, PP)
Januari 13, 2011 (Khamis): Harimau Muda 0-2 Pahang (Wisma FAM, Kelana Jaya)
Januari 14, 2011 (Jumaat): Harimau Muda "A" 1-0 PKNS FC (Pdg PKNS, Kelana Jaya)
Januari 14, 2011 (Jumaat): UiTM FC 0-3 Pahang (Std UiTM)
Januari 14, 2011 (Jumaat): PDRM 1-1 Harimau Muda "B" (Pdg Pulapol, KL)
Januari 14, 2011 (Jumaat): SDM Navy 2-4 T-Team
Januari 14, 2011 (Jumaat): USM FC 1-0 T-Team (Std USM)
Januari 15, 2011 (Sabtu): Kedah (Azmi Muslim) 1-0 Kelantan (Std Darul Aman, Alor Setar)
Januari 15, 2011 (Sabtu): Kuala Lumpur 1-1 Pos Malaysia (Std Bolasepak KL, Cheras)
Januari 15, 2011 (Sabtu): Perlis 0-0 Perak (Std Utama Negeri, Kangar)
Januari 15, 2011 (Sabtu): Singapore Armed Forces FC 1-2 Johor FC (Choa Chu Kang Std, Singapore)
Januari 16, 2011 (Ahad): Pulau Pinang 1-3 T-Team (Std Bandaraya)
Januari 16, 2011 (Ahad): Geylang United 3-1 Pahang (Bedok Stadium)
Januari 17, 2011 (Isnin): Kuala Lumpur 2-0 SDM Navy (Std Bolasepak KL, Cheras)
Januari 17, 2011 (Isnin): USM FC (Mohd Basher) 1-0 Kelantan (Std USM)
Januari 18, 2011 (Selasa): Terengganu 7-0 Pilihan Besut (Pdg Mini, Jerteh)
Januari 18, 2011 (Selasa): Perak (Shafiq Jamal, Akhmal Rizal 2 gol) 3-0 Kedah (Std Perak, Ipoh)
Januari 18, 2011 (Selasa): Perlis 0-2 Kelantan (Norshahrul Idlan Talaha, S, Chanturu) (Std Utama Negeri, Kangar)
Januari 18, 2011 (Selasa): Johor FC 0-3 PKNS FC (V. Saravanan 2 gol, Zamri Hassan) (Std JCorp, Pasir Gudang)
Januari 18, 2011 (Selasa): Hougang United 4-2 Pahang (Hougang Stadium)
Januari 19, 2011 (Rabu): Selangor 3-2 Sime Darby FC (Std Shah Alam)
Januari 19, 2011 (Rabu): CIMB Bank 2-6 Geylang United (Pdg MSN, Std Jln Raja Muda)
Januari 20, 2011 (Khamis): Harimau Muda B 2-4 Geylang United FC (Pdg MSN, Bukit Jalil, KL)
Januari 20, 2011 (Khamis): Woodlands 0-1 Johor (Woodlands, Std)
Januari 21, 2011 (Jumaat): Melaka 1-2 Geylang United (Std Tun Fatimah)
Januari 21, 2011 (Jumaat): Pos Malaysia FC vs Rapid KL FC (Std MP Selayang)
Januari 21, 2011 (Jumaat); Pulau Pinang 0-4 Kelantan (Std Bandaraya)
Januari 21, 2011 (Jumaat): Harimau Muda "B" 3-1 Sime Darby FC (Std MBPJ, Kelana Jaya)
Januari 21, 2011 (Jumaat): Kedah 1-2 Presiden PKNS FC (Std Darul Aman, Alor Setar)
Januari 22, 2011 (Sabtu): Johor FC 5-0 Melodi Jaya (Std JCorp, Pasir Gudang)
Januari 22, 2011 (Sabtu): Kedah 0-0 USM FC (Std Darul Aman, Alor Setar)
Januari 22, 2011 (Sabtu): Negeri Sembilan 0-0 PDRM (STAR, Paroi)
Januari 22, 2011 (Sabtu): Perak (Shafiq Jamal) 1-0 PKNS FC (Std Perak, Ipoh)
Januari 22, 2011 (Sabtu): Selangor 1-2 Hougang United (Std Shah Alam)
Januari 23, 2011 (Ahad): Kuala Lumpur 3-3 Hougang United (Std Bolasepak KL, Cheras)
Januari 23, 2011 (Ahad): USM FC 1-2 Presiden PKNS FC (Std USM, PP)
Januari 24, 2011 (Isnin): Harimau Muda 'A' vs Singapore U23 (Jalan Besar Stadium, Singapore)
Januari 24, 2011 (Isnin): Pahang 1-0 Shahzan Muda (Std Darul Makmur, Kuantan)
Januari 25, 2011 (Selasa): Kelab Bolasepak MPSJ vs Harimau Muda B (5ptg, Std MPSJ, Subang Jaya)
Januari 26, 2011 (Rabu): Kelantan 2-0 Skuad Presiden Kelantan (Pdg Mardi, Pasir Tumboh)

Susulan Mesyuarat JKPT FAM yang Kelima

Perlawanan petang, jika masalah tidak selesai

Enam pasukan Liga Super dan lapan pasukan Liga Perdana mungkin terpaksa melangsungkan perlawanan tempat sendiri pada waktu petang apabila pemeriksaan oleh Jawatankuasa Pertandingan Tempatan mendapati gelanggang pasukan berkenaan masih belum perbaiki lampu limpah, selain masalah permukaan padang.

Enam pasukan Liga Super itu adalah Sabah, Perak, Johor FC, Kelantan, Terengganu dan T-Team manakala pasukan Liga Perdana terdiri daripada Sarawak, Sime Darby, PKNS, Angkatan Tentera Malaysia, Pos Malaysia, Harimau Muda B, Majlis Perbandaran Muar dan Johor.

Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan, Datuk Hamidin Mohd Amin berkata, berdasarkan pemeriksaan yang dijalankan dari 19 hingga 21 Disember lalu, kesemua gelanggang itu masih gagal memenuhi piawaian yang ditetapkan iaitu 800 lux.

Persaingan dalam Liga Super bermula 29 Januari ini, serentak dengan perlawanan sumbangsih Piala Sultan Ahmad Shah antara juara Liga Super, Selangor dengan juara Piala Malaysia, Kelantan di Stadium Shah Alam.

"Selain masalah lampu, beberapa gelanggang di dapati mengalami masalah permukaan padang yang kurang sesuai," kata Datuk Hamidin selepas mempengerusikan mesyuarat tersebut di Wisma FAM di Kelana Jaya, Rabu.

Beliau yang juga Naib Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) berkata, sekiranya gelanggang-gelanggang terbabit masih gagal memperbaikki keadaan menjelang tarikh akhir yang ditetapkan iaitu 14 Januari ini, perlawanan pertama mereka di gelanggang sendiri terpaksa diadakan pada sebelah petang.

"Semua pasukan berkenaan sudah dimaklumkan dan kini sedang berusaha memperbaikki keadaan. Jika gagal, mereka masih boleh mengemukakan permohonan baru tetapi ia harus dibuat 15 hari sebelum tarikh perlawanan," tambah Datuk Hamidin.

Gelanggang-gelanggang yang mengalami masalah lampu limpah adalah Stadium Sultan Muhammed IV Kota Bharu, Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah Kuala Terengganu, Stadium Likas Kota Kinabalu, Stadium Perak Ipoh dan Stadium JCorp, Pasir Gudang, Stadium Sarawak, Stadium Petaling Jaya, Stadium Majlis Perbandaran Selayang dan Stadium Larkin Johor Bahru.

Tiga daripada gelanggang itu - Stadium Sultan Mohamed ke IV, Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah dan Stadium Datuk Haji Hassan Yunos - mengalami masalah permukaan padang yang tidak sesuai untuk perlawanan.

Katanya, jawatankuasa masih cuba bertolak ansur dengan kesemua pasukan terlibat dan pihak pengurusan gelanggang apabila mengurangkan tahap pencahayaan lampu stadium kepada cuma 800 lux sedangkan peraturan antarabangsa menentapkan 1,200 lux.
"Kami mahu semua pihak terlibat, mengambil berat dan mengenakan langkah berjaga-jaga, sejajar syarat pertandingan dan kualiti Liga Malaysia mulai musim 2011," katanya.

Tegas Hamidin, kegagalan pihak berkenaan mematuhinya akan menyebabkan mereka terpaksa mengalihkan beberapa perlawanan awal di tempat sendiri ke stadium yang terdekat, negeri berjiran atau lebih jauh sekiranya tuan rumah asal di situ, dijadualkan bermain di gelanggang lawan pada hari berkenaan.

"Ini bererti ada kemungkinan Kelantan dan Terengganu umpamanya, terpaksa bermain di Stadium Darul Aman, Alor Setar bagi perlawanan tempat sendiri, selagi gelanggang utama mereka masih gagal mencapai syarat utama pertandingan iaitu padang dan lampu.

"Jawatankuasa juga membenarkan permintaan Pulau Pinang untuk melangsungkan perlawanan Liga Perdana musim ini di Stadium Bandaraya mulai 4.45 petang," katanya.

Stadium Malaysia Tak Sesuai
Januari 13, 2011 - Sembilan stadium yang bakal digunapakai bagi Liga Malaysia 2011 telah diberi amaran keras oleh Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dan perlu diperbaiki antara 15 hari hingga seminggu sebelum perlawanan awal.

Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah (Kuala Terengganu), Stadium Sultan Muhammed IV (Kota Bharu) dan Stadium Larkin (Johor Baru) mempunyai keadaan padang yang tidak sesuai untuk bermain serta lampulimpah yang malap.

Venues lain - Stadium Perak (Ipoh), Stadium Likas (Kota Kinabalu), Stadium Selayang, Stadium JCorp (Pasir Gudang), Stadium MBPJ (Kelana Jaya) dan Stadium Sarawak (Kuching) lampu limpah yang tidak memenuhi syarat.

Semua venue ini didapati rosak, botak, berumput tidak sejenis, tidak rata dan berlopak, selain tidak memiliki tahap pencahayaan lampu sehingga 800 lux untuk dilangsungkan perlawanan yang bermula pukul 8.45 malam.

Pulau Pinang bermain di Stadium Bandaraya dengan sepakmula 4.45 petang.

Isu Curi pemain
Januari 13, 2011 - Tiga pasukan Kuala Lumpur, PKNS FC dan Kelantan telah membuat aduan kepada Jawatankuasa Status Pemain dan Perpindahan Persekutuan Bolasepak Malaysia (FAM) mengenai pemain mereka dicuri pasukan lain.

Pemain yang terlibat adalah Azidan Sarudin dari Kuala Lumpur ke Selangor dan empat pemain kelab Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) yang menyarung jersi Negeri Sembilan, membabitkan Mohd Alafi Mahmud, G Mahderan, A Vanathan dan Muhamad Saufi Muhamad Ibrahim.

Manakala Kelantan membuat aduan mengenai Indra Putra Mahayuddin, Norfarhan Mohamed dan Azizi Matt Rose yang berhijrah ke T-Team musim ini.

Jawatankuasa itu mengambil keputusan memberi tempoh 14 hari kepada pemain dan pasukan terbabit menyelesaikan kemelut itu.

Persatuan di beri tempoh tujuh hari untuk memasukkan akuan bersumpah mengenai dakwaan tersebut.

Selepas akuan itu diserahkan, FAM akan menyerahkan kepada pemain untuk afidavit jawapan dalam masa tujuh hari berikutnya sebelum keputusan diumum pada 26 Januari, tiga hari sebelum liga musim 2011 bermula.

Antara bentuk hukuman membabitkan penggantungan, denda serta amaran akan dikenakan kepada pemain sekiranya didapati bersalah.

Kepada pasukan yang didakwa mencuri pemain, mereka juga boleh dikenakan denda yang akan ditentukan jumlahnya oleh jawatankuasa ini. Pegawai dan pasukan yang terbabit juga boleh dikenakan penggantungan selama setahun serta diberikan amaran.”


Liga Malaysia 2011 Bermula Januari 29,2011
Disember 23, 2010 (Khamis) - Liga Malaysia 2011 akan bermula dengan perlawanan pertama Liga Super serta Piala Sumbangsih pada Januari 29, 2011 (Sabtu). Manakala perlawanan pertama Liga Premier pula akan bermula pada Januari 31, 2011 (Isnin).

Ini disebabkan kontrak penajaan Telekom Malaysia Berhad (TM) sebagai penaja utama Liga Malaysia sejal 2004 akan berakhir pada Januari 26, 2011 dan tidak berhasrat menyambung tajaan untuk musim 2011.

Penajaan baru hanya boleh bermula selepas Januari 26, 2011 tersebut.

Liga Super 2011 tidak akan dihentikan ketika Harimau Muda "A" bertemu Pakistan di Pusingan pertama Kelayakan Sukan Olimpik 2012 pada Februari 23 dan Mac 9.

Majlis Undian Liga Malaysia 2011 akan diadakan pada 2.30 petang, hari Januari 1, 2011 (Sabtu) bertempat di Dewan Perdana, Majlis Sukan Negara, Bukit Jalil.

Piala Presiden bermula Februari 10, Liga FAM Februari 13, Final Piala FA Jun 11, Piala Malaysia September 7 - Oktober 29, 2011.

Senarai Pasukan Liga Super 2011 (14):
Selangor, Kelantan, Terengganu, Johor FC, Kedah, Negeri Sembilan, PBDKT T-Team, Pahang, Kuala Lumpur, Perak, Perlis, Felda United, Sabah dan Harimau Muda"A"

Senarai Pasukan Liga Premier 2011 (12):
Johor, Pulau Pinang, PKNS FC, ATM, Harimau Muda "B". Sarawak, PDRM, Pos Malaysia FC, USM FC, MP Muar, Sime Darby FC dan SDM Kepala Batas.


Astro Dapat Hak Liga Malaysia
Januari 2, 2011 - Astro bakal mendapat hak penyiaran Liga Malaysia 2011 hingga 2014 dengan kontrak bernilai RM120 juta dengan persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Dengan perjanjian itu FAM akan memperolehi RM30 juta menerusi Malaysia Super League Sdn. Bhd. (MSL).

Perjanjian tersebut merangkumi perlawanan Liga Super, Liga Perdana, Piala Malaysia, Piala FA, Piala Presiden, Piala FAM dan Piala Sumbangsih.

Manakala bagi perlawanan membabitkan skuad kebangsaan serta perlawanan peringkat umur, Astro bertindak hanya sebagai rakan media.

Stesen televisyen yang lain masih dapat menyiarkan liputan mengenai perlawanan Liga Malaysia (Liga M) dan mereka perlu berbincang dengan Astro

Disember 23, 2010 (Khamis) - Liga Malaysia 2011 akan bermula dengan perlawanan pertama Liga Super serta Piala Sumbangsih pada Januari 29, 2011 (Sabtu). Manakala perlawanan pertama Liga Premier pula akan bermula pada Januari 31, 2011 (Isnin).

Ini disebabkan kontrak penajaan Telekom Malaysia Berhad (TM) sebagai penaja utama Liga Malaysia sejal 2004 akan berakhir pada Januari 26, 2011 dan tidak berhasrat menyambung tajaan untuk musim 2011.

Penajaan baru hanya boleh bermula selepas Januari 26, 2011 tersebut.

Liga Super 2011 tidak akan dihentikan ketika Harimau Muda "A" bertemu Pakistan di Pusingan pertama Kelayakan Sukan Olimpik 2012 pada Februari 23 dan Mac 9.

Undian Liga Malaysia dan Piala FA akan diadakan pada Januari 1 , 2011.

Piala Presiden bermula Februari 10, Liga FAM Februari 13, Final Piala FA Jun 11, Piala Malaysia September 7 - Oktober 29, 2011.

Senarai Pasukan Liga Super 2011 (14):
Selangor, Kelantan, Terengganu, Johor FC, Kedah, Negeri Sembilan, PBDKT T-Team, Pahang, Kuala Lumpur, Perak, Perlis, Felda United, Sabah dan harimau Muda"A"

Senarai Pasukan Liga Premier 2011 (12):
Johor, Pulau Pinang, PKNS FC, ATM, Harimau Muda "B". Sarawak, PDRM, Pos Malaysia FC, USM FC, MP Muar, Sime Darby FC dan SDM Kepala Baras.

Pemain Harimau Muda A 2011
Ketua Jurulatih: Ong Kim Swee

1 Sasikumar a/l Kishor Kumar (GK, 29/04/1989)
2 Mahalli Bin Jasuli (DF, 02/04/1989)
3 Muhamad Nazri Bin Ahmad (DF, 17/03/1990)
4 Mohamad Fadhli Bin Mohd Shas (DF, 21/01/1991)
5 Mohd Faizal Bin Muhamad (DF, 03/03/1989)
6 Sivanesan a/l Shanmugam (MF, 12/03/1989)
7 Mohd Irfan Bin Fazail (MF, 12/04/1991)
8 Abdul Shukor Bin Jusoh (MF, 28/02/1989)
9 Thamil Arasu Ambumamee (FW, 04/07/1991)
10 Muhammad Ferris Danial Bin Mat Nasir (FW, 21/06/1992)
11 Gurusamy Govandar a/l Kandasamy (MF, 20/11/1988)
12 Gary Steven Robbat (MF 03/09/1992)
13 Nazirul Naim Bin Che Hashim (DF, 06/04/1993)
14 Izzaq Faris Bin Ramlan (FW, 18/04/1990)
15 Mohammad Amer Bin Saidin (DF, 25/07/1992)
16 Wan Zack Haikal Bin Wan Noor
17 Mohamad Fandi Bin Othman (DF, 25/04/1992)
18 Syahrul Azwari Bin Ibrahim (FW, 12/01/1993)
19 Wan Zaharulnizam Bin Wan Zakaria (MF, 08/05/1991)
20 Mohd Izham Tarmizi Bin Roslan (GK, 24/04/1991)
21 Mohd Affize Faisal Bin Mamat (DF, 14/03/1989)
22 Muhammad Zamir Bin Selamat (GK, 09/06/1989)
23. Muhammad Syahid Bin Zaidon (MF, 12/08/1989)
24 Mohamad Muslim Bin Ahmad (C, DF, 25/04/1989)
25 Muhammad Rafiuddin Bin Roddin (MF, 22/08/1989)
26 Ravindran a/l Krishnan (MF, 01/10/1989)
27 Kavi Chelvan a/l Vivenkanathan (MF, 02/07/1989)
28 Mohd Bashahrul Bin Abu Bakar (DF, 06/04/1990)
29 Haziq Zikri Bin Elias (FW, 05/04/1991)
30 Muhamad Syamim Bin Othman (GK, 06/01/1990)

Pemain Johor FC 2011

Ketua Jurulatih: Azuan Zin
Penjaga Gol
1 Suhardy Bin Alby (USM FC)
21 Mohd Fazli Bin Paat
22 Mohd Anis Faron Bin Ahmad Arsidi

Pertahanan
2 Mat Saiful Bin Muhamad
3 Mohd Hamzami Bin Omar
4 Mohamad Hafiz Bin Haridin
5 Mohd Radzi Bin Jasman (Johor)
6 Mohamad Izuan Bin Jarudin
7 Mohd Ezaidy Bin Mohd Khadar
11 Khairi Bin Kiman
12 Mohd Irfan Bin Abdul Ghani (Johor)
14 Mohd Rizal Bin Roslan
16 Hasni Zaidi Bin Jamian
17 Abdul Rahman Bin Mohd Zabul (Negeri Sembilan)
26 Badrul Khalid (Piala Presiden)

Tengah
8 Mohd Azizan Bin Baba
9 Eddy Helmi Bin Abd Manan
10 Mohd Khairul Bin Ismail
15 Mohd Ridwan Bin Ma'on
20 Mohd Syafuan Bin Reduwan
23 Rezal Zambery Bin Yahya (Negeri Sembilan)

Penyerang
18 Shahrizal Bin Saad (Perak)
19 Mohd Rashid Bin Mohamad Aya
24 Wan Mohd Hoesne Bin Wan Hussain (PKNS FC)
25 Mohd Saudi Bin Ibrahim (Felda United FC)

Pemain Kedah 2011
Penaja Utama: Perbadanan Kemajuan negeri Kedah (PKNK)
Penaja Jersi: Lotto

Penjaga Gol
1. Mohd Helmi Eliza Bin Elias (20/01/1983)
22 Muhammad Al-Hafiz Bin Hamzah (15/03/1984)
25 Abdul Hadi Bin Abdul Hamid (26/02/1987)

Pertahanan
2 Mohd Fauzie Bin Nan (02/01/1980)
3 Sharil Faizal Bin Ahmad Sharifuddin (02/09/1982)
6 Shafizan Bin Hashim (02/09/1982)
9 Mohd Azmi Bin Muslim (17/10/1986)
13 Mohamad Khairul Helmi Bin Johari (13/03/1988)
16 Mohd Fazliata Bin Taib (10/12/1985)
17 Thirumurugan A/L Veeran (09/01/1983)

Tengah
7 Baddrol Bin Bakhtiar (12/12/1987)
8 Amar Bin Rohidan (23/04/1987)
11 Ahmad Fauzi Bin Shaari (30/04/1982)
18 Mohd Khyril Muhymeen Bin Zamri (09/05/1987)
21 Mohd Sabree Bin Mat Abu (08/08/1987)
23 Mohd Firdaus Bin Mohd Fauzi (02/08/1987)
24 Wan Mohd Asyraf Bin Wan Ali (18/03/1991)

Penyerang
12 Ahmad Shakir Bin Md. Ali (05/03/1989)
14 Azlan Bin Ismail (30/10/1984)
19 Mohamad Faizal Bin Abu Bakar (20/09/1990)
20 Mohd Arfan Bin Rashid (05/03/1991)

Pemain Kelantan 2011
Penaja Utama: Happy
Penaja Jersi: Umbro
Al-Hamra Group, TRW Station, Al-Jabbar, Sinar Harian dan Yusmira Trading

Ketua Jurulatih: M. Karathu
Penolong Jurulatih: Mohd Hashim Mustapha, Mohd Sideek Samsudin
Jurulatih Penjaga Gol: Ismail Chawalit Abu Bakar

Penjaga Gol:
1 Mohd Shahrizan Bin Ismail (32 tahun)
14 Mohd Halim Bin Napi (40)
19 Khairul Fahmi Bin Che Mat (22)
20 Norhadi Bin Ubaidillah (22)

Pertahanan:
2 Wan Rohaimi Bin Wan Ismail (Johor FC) (35)
3 Subramaniam A/L Sooryapparad (26)
6 Mohd Farisham Bin Ismail (26)
13 Mohamad Abdul Aziz Bin Ismail (KL Plus) (23)
(28) Nicholas Chan (Piala Presiden/Simpanan Cardiff City) (19)
15 Daudsu Bin Jamaludin (26)
17 Mohd Rizal Bin Fahmi Ab.Rosid (25)
21 Khairan Ezuan Bin Razali (25)
24 Zairul Fitree Bin Ishak (26)
27 Mohd Zamri Ramli (Piala Presiden) (21)

Tengah:
4 Zul Yusri Bin Che Harun (25)
5 Khairan Eroza Bin Razali (32)
8 Mohd Shakir Bin Shaari (25)
10 Solehin Bin Kanasian Abdullah (Perlis) (26)
11 Danial FadzlyBin  Abdullah (ATM) (34)
12 Mohd Nurul Azwan Bin Roya (Johor FC) (25)
16 Mohd Badhri Bin Mohd Radzi (C) (29)
18 Wan Zaman Bin Wan Mustapha (28)

Penyerang:
7 Mohd Nizad Bin Ayub (26)
9 Norshahrul Idlan Bin Talaha (25)
22 Mohd Ramzul Zahini Adenan (24)
23 Chanturu A/L Suppiah (24)
25 Muhammad Khalid Bin Jamlus (ATM) (25)

Pemain Kuala Lumpur 2011
Penaja Jersi: Kika

Ketua Jurulatih: Razip Ismail
Penolong Jurulatih: Tang Siew Seng

Pemain yang keluar: Azidan Sarudin (Selangor), Shahrudin Yakup (Felda United), Raimi Md Nor (Felda United), Jeremy Danker (Sabah), Syazwan Rani (dilepaskan)

Penjaga Gol
1 Mohd Zahid Bin Ahmad
21 Norazlan Bin Razali
24 Mohd Remezey Bin Che Ros

Pertahanan
2 Muhammad Shahrom Bin Abdul Kalam
3 Mohd Fitri Bin Jamaludin
4 Ahmad Jihad Bin Ismail
5 Kamarulzaman Bin Mahamud
16 Arman Fareez Bin Mohd Ali
19 Ahmad Azlan Bin Zainal
20 Farouk Bin Hashim
23 Mohd Farid Bin Ramli
25 Ahmad Dashila Bin Tajudin

Tengah
7 Azwan Bin Abd Malek
8 Norismaidham Bin Ismail (Felda United FC)
10 Khairul Anuar Bin Shafie
11 Mohd Syazmin Firdaus Bin Mohd Aminuddin
12 See Kok Luen
17 Mohd Nazrin Bin Mohd Nawi (PLUS FC)
18 Yong Kuong Yong
22 Muhammad Syafiq Bin Johari

Penyerang
6 Fahrul Razi Bin Kamaruddin (UiTM FC)
9 Azmi Bin Sarmin (Johor)
13 Fahruzzahar Bin Ali
14 Mohd Badrul Hisyam Bin Azmi
15 Muhammad Afiq Bin Azmi (Tambun Tulang)

Pemain KL Felda United 2011
Penaja Utama: Prodata
Penaja Jersi: Kappa

Ketua Jurulatih:
Elavarasan a/l Elangowan

Penjaga Gol
1 A. Zainal Rabin
20 Mohammad Faizal Bin Abdul Rashid (PLUS FC)
21 Mohd Hamsani Bin Ahmad (Selangor)

Pertahanan
4 Md Hasmarul Fadzir Hassan
5 Liew Kit Kong (Selangor)
8 Rashid Mahmud
17 Abdul Ghani Bin Abd Rahman
18 Muhammad Juzaili Bin Samion
22 Muhamad Kaironnisam Sahabuidin Bin Hussain
23 Mohd Nizam Abu Bakar

Tengah
2 Mohd Khairul Anuar Jamil
3 Rames A/L Lai Ban Huat (PLUS FC)
6 Mohd Hazsyafiq Bin Hamzah
11 Mohd Badrul Azam Bin Mohd Zamri (Perlis)
14 Mohd Lot Bin Abu Hassan (PLUS FC)
16 Chow Chee Weng
19 Rajan a/l Koran (Terengganu)
24 Mohd Syazwan Bin Zainon (Perlis)
25 Azi Shahril Azmi (PLUS FC)

Penyerang
7 Mohd Azrul Ahmad (Perlis)
9 Farderin Bin Kadir (Selangor)
10 Mohd Nizaruddin Bin Yusoff (PLUS FC)
12 Amir Shahreen Bin Abd Mubin
13 Azrul Bin Azmi (PLUS FC)
15 Mohamad Zamri Bin Chin (Kedah)
*
Nik Sahrul Hanizan Mohamad

Pemain Negeri Sembilan 2011
Jersi: Lotto

Ketua Jurulatih: Wan Jamak Wan Hassan
Pemain: Farizal Harun,

Penjaga Gol:
1 Muhammad Hanif Bin Saied
22 Mohd Farizal Bin Harun
25 Mohd Farizal Bin Marlias (Perlis)

PertahananTengah
6 Kunalan a/lL Subramaniam
9 Shahurain Bin Abu Samah
10 Abdul Halim Bin Zainal
14 Mahathevan a/l Gengatharan (Selangor)
17 Idris Bin Abdul Karim

Penyerang
8 Mohd Zaquan Adha Bin Abdul Radzak
11 Mohd Shaffik Bin Abdul Rahman
13 Ahmad Fakri Bin Saarani (Perlis)
19 Mohd Firdaus Bin Azizul
20 Hairuddin Bin Omar (Kelantan)
Ahmad Aminuddin Shaharudin (Perlis)

Pemain Pahang 2011
Penaja Jersi: Lotto

Ketua Jurulatih: Dollah Bin Salleh
Penolong Jurulatih: Ahmad Shaharuddin Bin Ahmad Rosdi
Jurulatih Penjaga Gol: Mudzar Bin Mohamad

Penjaga Gol:
1 Mohd Rosfaizul Azuar Bin Ali
22 Wan Mohd Azraie Bin Wan Teh
25 Muhd Suffian Bin Abd Rahman Kungi Raman (Sarawak)

Pertahanan:
3 Mohd Saiful Nizam Bin Miswan
4 Mohd Fadzirul Bin Zakaria
5 Mohd Nazrulerwan Bin Makmor (Felda United)
6 Mohd Hazri Bin Rozali
8 Amirullah Bin Abd Razab
17 Mohd Zaiza Bin Zainal Abidin (Selangor)
18 Mohamad Syawal Bin Norsam

Tengah:
2 Jallaluddin Bin Abu Jaafar(C)
11 Famirul Asyraf Bin Sayuti
13 Mohd Fazli Bin Baharuddin
16 Mohd Alafi Bin Mahmud (PKNS FC)
20 Mohd Shahrizan Bin Mohd Salleh
21 Mohd Munir Bin Amran (Felda United)

Penyerang:
7 Surendren A/L Ravindran
9 Karthigesu A/L Rajendran
10 Surendran A/L Rasiah (Selangor)
12 Azamuddin Bin Mohd Akil
22 Mohd Faizol Bin Hussain (Johor)

15 Abdul Malik Bin Mat Arif
23 Mohd Faizol Bin Hussin

Pemain Perak 2011
Penaja Utama: Majlis Bandaraya Ipoh (MBI), Arwana Ekspress Travel and Tours Sdn Bhd
Penaja Jersi: Specs

Ketua Jurulatih : Norizan Bakar
Penolong Jurulatih : Chong Yee Fatt
Jurulatih Penjaga Gol : Abdul Talib Saidi

Senarai Pemain:
1 Khairul Amri Bin Salehuddin
2 Chan Wing Hoong (ATM)
3 Mohd Khairi Bin Zainuddin (PKNS)
4 Mohd Syahman Bin Zainuddin (Kuala Lumpur)
5 Muhd Arif Bin Ismail
6 Mohd Syazwan Bin Mohd Roslan
8 Shahrulnizam Bin Mustapha (Kedah)
9 Mohd Syafiq Bin Jamal
10 Mohd Nazri Bin Mohd Kamal
11 Mohd Shahrul Hafiz Bin Mohd Shafie (Harimau Muda).
12 Khairul Izzat Bin Jamaluddin
13 Wan Hossein Bin Wan Abd Ghani
14 Akmal Rizal Bin Ahmad Rakhli
15 Azmeer Bin Yusof
16 Mohd Fazrul Hazli Bin Mohd Khadri
17 K Nanthakumar (C)
19 Mohd Nor Hazrul Bin Mahd Mustafa (Perlis)
20 Harizul Izwan Bin Abd Rani (T-Team)
21 Kamarul Effani Bin Abd Rahim (PG)
22 Isma Alif Bin Mohd Salim
23 Razali Bin Umar Kandasamy
24 Mohd Hisyamudin Bin Mohd Sha'ari
25 Mohd Nasril Nourdin (ATM)
*
26 Mohd Nurizzuan Abd Hassan
27 Nurul Nasriq Kamaruddin
28 Mohd Nasir Basharuddin
30 Mohd Shazuan Mohd Ashraf

Daripada 24 pemain musim 2010

Dikekalkan (10): Razali Umar Kandasamy, Khairul Amri Salehuddin, Kamarul Effandi Abdul Rahim, Azmeer Yusof, Isma Alif Mohd Salim, K. Nanthakumar, Mohd Khalis Ibrahim, Khairul Izzat Jamaluddin, Mohd Syazwan Mohd Roslan dan Muhammmad Nazri Mohd Kamal.

Tiga pemain Piala Presiden dinaikkan pangkat ke Liga Super adalah Mohd Basir Basharuddin, Muhammad Nurridzuan Abu Hassan dan Nurul Nashriq Kamarddin.

Digugurkan (14): Bekas jurulatih penjaga gol, Megat Amir Faisal Al-Khalidy Ibrahim, Mohd Arif Fazlie Saidin, Mohd Hafiz Abdul Rahman, Benedict Martin, Mohd Hafiszuan Salehuddin, Shahrizal Mohd. Saad, Mohd. Saufi Saadi, Shafuan Adli Shaari, Muhd. Arif Ismail, Wan Azwari Wan Nor, Khairul Izwan Mohamed Jamaluddin, S. Sathiakumaran, Mohd. Fauzzi Mohd. Kassim dan J. Thevaggaran Nair.


Pemain Perlis 2011
Penaja Utama: YPK (Yayasa Pok dan Kassim)
Jersi: Kika

Jurulatih: Muosthakeen Omar
Penolong Jurulatih: Azamri Zali

Senarai Lengkap Pemain: Azmizi Azmi, Hairol Fazreen Abu Hassan, Phul Sakh a/l Lom, Mohd Faiz Subri, Wan Khairul Faiz Kamaruddin, Mohd Amirul Subri, Muhamad Alif Aswat Baharin, Wan Mohd Syukri Wan Ahmad, Mohd Hafiz Abu Bakar, Mohd Hazwan Zainun, Hizbullah Awang, Muhammad Munawwar Shvukath Ali, Samransak a/l Kram, Mohd Farizal Rozali, Mohd Hisyam Mohd Shofi, Hadi Syahmi Hamzah, Mohd Fadli Baharum, Mohd Sany Mat Isa, Syed Mohd Abd Ghafar Syed Amir, Mohd Rozaidi Abd Rahim, Muhammad Ezat Emir Harizam, Wan Raim Othman, Mohd Hafiszuan Salehuddin dan Reza Iqrimal Redzawan.

Pemain baru: Reza Iqremal Redzawan, Samramsak Kram (Kedah), Fadhly Baharom (Kedah), Farizal Rozali (Kedah), Mohamad Hafiszuan Sallehuddin (Perak),

Pemjaga Gol:
1 Reza Iqrimal bin Redzawan (Kedah - 21)
21 Mohd Amirul bin Rosli (21)

Pertahanan:
4 Muhammad Ezat Emir bin Harizam (25)
5 Mohd Sany bin Mat Isa (27)
6 Phul Sakh a/l Lom (24)
17 Azmizi bin Azmi (C)(24)
24 Muhammad Alif Aswat bin Baharin (21)

Tengah:
7 Mohd Farizal Bi Rozali
8 Mohd Hisyam bin Mohd Shofi (21)
9 Wan Khairul Faiz bin Kamaruddin (24)
14 Mohd Hafiszuan bin Sallehuddin (Perak - 23)
15 Mohd Fadly bin Baharum (Kedah - 22)
19 Hizbullah bin Awang (27)

Penyerang:
10 Mohd Sharmezi Bin Rosli
11 Samransak a/l Kram (Kedah - 25)
12 Mohd Rozaidi Bin Abdul Rahim
13 Mohd Faiz Subri (23)
18 Syed Mohd Abd Ghafar bin Syed Amir (24)
23 Mohd Hazawan bin Zainun (23)
*
Mohd Hairol Fazreen bin Abu Seman (22)
Mohd Hafiz bin Abu Bakar (18)
Muhamad Munawar Shavukath Ali
Mohamad Rozaidi bin Abd Rahim (22)
Hadi Syahmi bin Hamzah (19),
Wan Mohd Syukri bin Wan Ahmad (19)

Pemain Sabah 2011
Penaja Carino
Jersi: Adidas

Ketua Jurulatih/Pengurus: Gary Phillips
Penolong Ketua Jurulatih: Mark Jones (Australia)

Pemain yang dikekalkan : Azizon Abdul Kadir, Mohd Salawi Ahmad Jasad, Reithaudin Emran, Leopold Alfonso Otong, Shahrul Azhar Ture, Julamri Muhamad, Mafry Balang, Rosdin Wasli, Zainizam Marjan, Radzi Mohd Hussin, Razlan Oto, Alto Linus, Mohd Farid Ideris, Gasili Pengalot dan Sabri Sahar.

Pemain baru (9): Zuraindey Jumai (Perlis), Sumardi Hajalan (Johor FC), Stanley Bernard Samuel, M. Sivakumar (Johor FC), Mohd Safuan Ibrahim (Johor FC), K. Thanaraj (Negeri Sembilan), Jeremy Mathew Danker (Kuala Lumpur), Hairi Mohd Safee (Terengganu) dan Syed Adney (Kelantan, Pinjaman, Penjaga Gol)

Penjaga Gol
1 Azizon Bin Abdul Kadir
22 Mohd Salawi Bin Ahmad Jasad
22 Syed Adney Syed Hussein (Kelantan, Pinjaman)

Pertahanan
2 Mafry Bin Balang
4 Hariri Bin Mohd Safii (Terengganu)
5 Mohd Reithaudin Awang Emran
7 Sumardi Bin Hajalan (Johor FC)
12 Julamri Bin Muhamad
13 Gasili Bin Pengalot
15 Rosdin Bin Wasli

Tengah
6 Jeremy Mathew Danker (Kuala Lumpur)
8 Zuraindey Bin Jumai (Perlis)
14 Thanaraj a/l Kumarasamy (Negeri Sembilan)
17 Shahrul Azhar Ture
18 Sivakumar a/l Munusamy (Johor FC)
20 Zainizam Bin Marjan
21 Radzi Bin Md Hussin

Penyerang
9 Razlan Oto
10 Mohd Farid Ideris
11 Alto Bin Linus
19 Mohd Safuan Ibrahim (Johor FC)
23 Stanley Bernard Stephen Samuel (Sporting Clube de Goa, India)
*
Sabri Sahar
Leopold Alfonso Otong

Pemain Selangor 2011
Pemain baru: Saiful Amar Pudar (PKNS), Yosri Dermaraju, Fadzli Shaari (Plus FC), Azidan Sarudin (Kuala Lumpur), S. Sritharan dan K. Depan Sakwati

Dilepaskan: Hamsani Ahmad, Liew Kit Kong, Farderin Kadir, Mohd Zaiza Zainal Abidin, Azrine Efendy Saduddin dan R. Surendren,

Penaja Utama: Menteri Besar Incorporated (MBI)
Penaja Jersi: Kappa
Venue: Stadium Shah Alam, Shah Alam (80,000)

Pengurus/Ketua Jurulatih: K. Devan
Penolong Jurulatih: P. Maniam
Jurulatih Penjaga Gol: Azmin Azram Abdul Aziz

Penjaga Gol :
1 Mohd Fairul Azwan Bin Shahrullai
21 Saiful Amar Sudar (PKNS)
22 Mohd Iqbal Bin Suhaimi

Pertahanan :
3 Mohd Razman Bin Roslan
4 Asraruddin Putra Bin  Omar
5 Khairul Anuar Bin Baharum
6 Mohd Nasriq Bin Baharom
15 Gunalan a/l Padathan
16 Yosri Derma Raju (PLUS FC)
19 Surendrana/l Davaghan

Tengah :
8 Safiq Bin Rahim
12 Mohd Bunyamin Bin Umar
14 Mohd Hardi Bin Jaafar
17 Mohd Amri Bin Yahyah (C)
18  Azidan Sarudin (Kuala Lumpur)20 Mohd Amirulhadi Bin Zainal
24 Mohd Fitri Shazwan Bin Raduwan
25 Mohd Fazilidin Bin Khalid

Penyerang :
7 Sritharana/l Selver Raju
9 Rudie Bin Ramli
10 Mohd Safee Biin Mohd Sali
11 Depan Sakwati a/l Kandasamy
23 Mohd Fadzli Bin Saari (PLUS FC)

Pemain Terengganu 2011
Pemain Yang Dikekalkan (14): Mohd. Sarbinee Allawee, Mohd. Shamirza Yusoff, Marzuki Yusof, Ronny Harun, Mohd. Muhaimin Omar, Helmi Ramli, Mohd. Zharif Hasna, Joseph Kalang Tie, Mohd. Ashaari Shamsuddin, Abdul Manaf Mamat, Wan Mohd. Aliff Wan Jasmi, Mohd. Hasan Basri, Nordin Alias dan Zubir Azmi.

Pemain baru (9): Ahmad Shahril Zakaria, Abdul Hadi Yahaya, Ismail Faruqi daripada pasukan T-Team, Nik Zul Aziz Nawawi, Hasmizan Kamaruddin (Pahang), Mazlizam Mohamad (Perlis), Reeshafiq Alwi (KL Plus), Safuan Adli Shaari (Perak) dan Mohd. Ailim Kamaruddin (Kelantan).

Penaja Jersi: Specs

Ketua Jurulatih - Haji Irfan Bakti Abu Salim
Penolong Jurulatih -
Jurulatih Penjaga Gol - Zubir Ibrahim

Senarai pemain:
Penjaga Gol:
1 Mohd Shahril Bin Saa'ri (T-Team)
24 Mohamad Shamirza Bin Yusoff
25 Mohamad Sharbinee Allawee Bin Ramli

Pertahanan:
3 Mohamad Muhaimin Bin Omar
4 Mohamad Hassan Basri Bin Ahmad Ridzuan
5 Nik Zul Aziz Bin Nawawi @ Omar (Pahang)
11 Ronny Bin Harun
13 Hasmizan Bin Kamaruddin (Pahang)
15 Mazlizam Bin Mohamad (Perlis)
16 Md.Zubir Bin Mohd Azmi
17 Mohd Marzuki Bin Yusof (C)
21 Helmi Bin Rameli

Tengah:
7 Reesyafiq Bin Alwi (KL Plus)
10 Ismail Faruqi Bin Asha'ri (T-Team)
12 Joseph Kalang Tie
18 Ahmad Nordin Bin Alias
19 Safuan Adli Bin Shaari (Perak)
22 Muhamad Ashaari Bin Samsuddin
23 Mohamad Zharif Bin Hasna

Penyerang:
8 Mohd Ailim Fahmi Bin Kamaruddin (Kelantan)
9 Wan Mohamad Aliff Bin Wan Jasmi
20 Abdul Manaf Bin Mamat
14 Abd Hadi Bin Yahya (T-Team)

Pemain Terengganu PBDKT T-Team 2011
Penaja Jersi: Admiral

Ketua Jurulatih: Yunus Alif

Syamsuri Mustafa,
1 Ismail Bin Abdul Rahman (PG)
2 Azizi Bin Matt Rose (Kelantan)
3 Norfadzly Bin Alias
4 Subri Bin Sulong
5 Abdul Aliff Bin Alias
6 Mohamad Hasbullah Bin Awang
7 Zairo Anuar Bin Zailani (Terengganu)
8 Mohd Shaiful Azrin Bin Shamsuddin
9 Mohd Saufi Bin Sa'adi
10 Mohd Norfarhan Bin Muhammad (Kelantan)
11 Mohd Kamal Rodiarjat Bin Mat Ali
12 Mohd Shahrul Ezrain Bin Samsuddin
13 Indra Putra Bin Mahayuddin (Kelantan)
14 Khairul Izwan Bin Khalid
15 Tengku Hasbullah Bin Raja Hassan (Terengganu)
16 Mohd Shazlan Bin Alias
17 Rosli Bin Muda
18 Mohd Badrul Hisani Bin Abdul Rahman (KL Plus FC)
19 Rosdi Bin Talib @ Taib
20 Shamsul Kamal Bin Mohamad
21 Azrul Hazran Bin Amiluddin Baki
22 Mohd Syamsuri Bin Mustafa (PG)
23 Mohd Haris Safwan Bin Mohd Kamal
24 Mohd Zairi Hafiezi Bin Idris (Terengganu)
25 Amzar Junaidi Bin Jalil (Perlis)


Pemain ATM 2011
Ketua Jurulatih: Mohamad Zahid Hashim

1 Abdul Rahman Bin Baba (PG)
2 Muhammad Zamri Bin Yusuf
3 Mohd Fahrul Nizwan Bin Abd Nasir
4 Suhhaimi Bin Ishak
5 Chun Keng Hong
6 Jaganathan a/l Victor Arputharajoo
7 Md Suhaidi Akmal Bin Md Noor
8 Fairuz Montana Bin Zainal Abidin
9 Mohd Fauzzi Bin Mohd Kassim
10 Venice Elphi ak Dannykaya
11 Muhammad Syafiq Bin Abd Samad
12 Hardy Charles Parsi
13 Zainuddin Bin Abidin
14 Khairul Iskandar Bin Ismail
15 Fatrurazi Bin Rozi
16 Abdul Rashid Bin Mahmud
17 Mohd Zahari Bin Mohd Zaini
18 Musabri Bin May Nayan
19 Rozaiful Nizam Bin Omar
20 Ashadi Bin Mohd Yusoff
21 Effendi Bin Andul Malek
22 Khairul Nizam Bin Hassan (PG)_
23 Amir Bin Omar Khata (PG)
24 Mohd Ihsan Ibrahim Bin Daud

Pemain Harimau Muda B 2011
Ketua Jurulatih: Ismail Ibrahim

1 Muhd Farhan Bin Abu Bakar (GK, 14/02/1993)
2 Ahmad Faizal Bin Sumar (DF, 18/01/1993)
3 Mohamad Faris Bin Mohamad Yusof (DF, 21/05/1992)
4 Muhammad Akram Bin Mahinin (MF, 09/01/1993)
5 Muhammad Ariff Bin Zulkifly (DF. 05/01/1993)
6 Mohamad Nashriq Bin Yahya (DF, 05/01/1993)
7 Muhammad Nazrul Bin Kamaruzaman (FW, 29/03/1992)
8 Muhamad Farizzuan Bin Azhar (FW, 23/09/1993)
9 Mohd Syafiq Shalihin Bin Mohd Noor (MF, 11/01/1993)
10 Saarvindran a/l Devandran (MF, 04/11/1992)
11 Muhamad Bukhari Bin Idris (MF, 02/01/1992)
12 Mohamad Naim Bin Zakaria (MF, 26/01/1993)
13 Muhamad Syafiq Bin Azman (MF, 01/10/1993)
14 Mohamad Syamim Bin Mohd Sobri (FW, 05/08/1993)
15 Mohamad Syawal Bin Nordin (DF, 25/03/1993)
16 Muhammad Arip Amiruddin (FW, 15/12/1992)
17 Ibrahim Bin Aziz (MF, 11/01/1993)
18 Mohd Norhakim Bin Isa
20 Muhamad Asif Bin Mohd Azman
21 Izzat Bin Abdul Rahim (GK, 24/11/1993)
22 Zulfadhli Bin Mohamad (GK, 12/04/1992)
23 Mohd Syuhiran Bin Zainal (DF, 24/01/1993)
24 Muhammad Syazwan Bin Tajuddin (DF, 17/01/1994)
25 Shahrul Bin Mohd Saad (DF, 08/07/1993)

Pemain Johor 2011
JURULATIH PASUKAN JOHOR FA 2011:-
1. Ketua Jurulatih : Encik Azmi Mohamed
2. Penolong Jurulatih : Encik Wan Mustafa Ismail
3. Jurulatih Penjaga Gol : Encik Omar Salim

Senarai Pemain:
1 Afif Aizad Bin Azman (PG)
2 Muhammad Syukri Bin Ismail (Pertahanan)
3 Mohd Nazrin Bin Baharudin (Pertahanan)
4 Mohamad Affandy Bin Adimel (Pertahanan)
5 Ismail Bin Suboh (Pertahanan)
6 Adib Aizuddin Bin Ab Latif (Tengah)
7 Mohd Fahian Bin Roslan (Penyerang)
8 Mohd Azuwad Bin Md Arip (Tengah)
9 Muhamad Asyraf Bin Mohd Al-Japri (Tengah)
10. Norizam Bin Salaman (Penyerang)
11 Mohd Alif Bin Mohd Yusof (Tengah)
12 Jasazrin Bin Jamaluddin (Tengah)
13 Wan Azwari Bin Wan Nor (Pertahanan)
14 Abdul Halim Bin Rosli (Tengah)
15 Shahrul Efendi Bin Mohd Ridzo (Pertahanan)
16 Muhamad Tuah Iskandar Bin Jamaluddin (Pertahanan)
17 Zulindra Shah Putra Bin Adam (Penyerang)
18 Hishamuddin Bin Othman (Pertahanan)
19 Shaharuddin Abdul Kadir (Pertahanan)
20. Mohd Shoufiq Mohamad Khusaini (Tengah)
21 Mohd Amirul Bin Abu Seman (PG)
23 Azharirdzuan Bin Alias (Pertahanan)
25 Mohd Amrol Bin Jaihan (PG)
30 Mohamad Amirul Asraf Md Nor (PG)

Pemain MP Muar 2011

Ketua Jurulatih : Jacob a/l MJ Joseph
Penolong Jurulatih: Nick Sham Bin Abdullah
Jurulatih Penjaga Gol: Nallathamby a/l Ramasamy

1 Baddrol Hanapi Bin Ali (PG)
2 Fitri Bin Maskon
3 Ravinthiran a/l Muniandy
4 Che Ku Ahmad Rusdiamir
5 Mohd Fadhlullah Bin Yunsifar
6 Ismail Bin Kamil
7 Redzuan Bin Mohamad Radzy
8 Mohd Haizan Bin Rosli
9 Mohd Fitri Bin Omar
10 Rosli Bin azizan
11 Muaz Bin Badiozzaman
12 Muhadhir Bin Abdullah
13 Zakaria Bin Abu Yamin
14 Kesavan a/l Pattan
15 Ching Hong Aik
16 Rosman Bin Ariff
17 Suhaimi Bin Samadi
18 Rajesh a/l Lechumanan
19 Md Saiful Bin Rusly
20 Saidi Bin Ali
21 Sani Anuar Bin Kamsani (PG)
22 Kamarudin Bin Tahir (PG)
23 Mohan a/l R Azmi
24 Mohd Faizul Bin Che Noh
25 Thevaggaran Nair a/l Jenarat

Pemain PDRM 2011
Ketua Jurulatih: Thaiyanathan a/l Kanapathy

1 Mohd Al Husairi Bin Ibarhim (PG)
2 Muhammad Hafis Bin Abd Rashid
3 Mohammad Helmi Bin Abdul Karim
4 Mohd Khairol Azrin Bin Mohd Kabri
5 Muhammad Yusri Bin Yusof
6 Mohd Azrul Bin Azman
7 Shahrulnizam Bin Saparuddin
8 Mohd Fauzi Bin Abd Majid
9 Khairul Izuan Bin Abdullah
10 Mohd Zamri Bin Omar
11 Alif Haikal Bin Ganaeso
12 Muhammad Hamdan Nin Sairi (PG)
13 Mohammad Isham Bin Johan
14 Fazuan Bin Andullah
15 Dhurai a/l Nandhagopal Kavandar
16 Hafiz Bin Jamal
17 Eddy Bin Gapil @ Edwin
18 Sapiee Bin Hasumbni
19 Mohd Afifi Bin Amiruddin
20 Mohd Hafiz Bin Mohd Idrus
21 Hafizi Bin Salim
22 Wilfred Anak Jabun (PG)
23 Calaste Aping
24 Nazrul Effendy Bin Mohamad Noor
25 Zakaria Bin Abdul Rahman

Pemain PKNS FC 2011
Ketua Jurulatih: Haji Abdul Rahman Ibrahim

1 Isyafrial Bin Ishak (PG)
3 Mohd Airulridzwan Bin Razali
4 Mohd Fadhil Bin Mohd Hashim
5 Ahmad Tharmini Bin Saiban
6 Mohd Zaidi Bin Ahmad
7 Mohd Azrif Naseulhaq Bin Badrul
8 Muhammad Khairu Azrin Bin Khazali
9 Rajesh a/l Perumal
10 Isme Bin Mat
11 Mohammad Zamri Bin Hassan @ Manap
12 Premanathan a/l Kerisnan
13 Mohd Aslam Bin Haja Najmudden
14 Mohamad Khairul Anuar Bin ramli
15 Mohd Hairul Nizam Bin Haniff
16 Mohd Zulharis Bin Mohd Nor
17 Mohd Norhafizzuan Bin Jailani
18 Ahmad Shahril Bin Zakaria
19 Christie Jayaseelan
20 Mohd Fauzan Bin Dzulkifli
21 Saravanan a/l Vellu
22 Badrulzaman Bin Abd Halim (PG)
23 Razi Effendi Bin Suhit (PG)
24 Mohammad Khairul Akhyar Bin Husain
25 Mohd Norisham Bin Hassan

Pemain Pos Malaysia FC 2011
Ketua Jurulatih: Mohd Zan Mat Aris

Pemain baru: Saufi Ibrahim, Hafizudin Mohamad (Malacca), Mohd Amri Fazal (Kelantan), Abdullah Yusoff (Kedah), Rosaidi Shamsudin (Pahang) dan S. Sritharan (Selangor).

Pemain: G. Puvaneswaran, Mohamed Shaharudin Ismail, Mohd Zaffran Olibullah, Saufi Ibrahim, Hafizudin Mohamad (Malacca), Mohd Amri Fazal (Kelantan), Abdullah Yusoff (Kedah), Rosaidi Shamsudin (Pahang) dan S. Sritharan (Selangor)

1 Mohd Jibrail Kamaron Bin Baharin (PG)
2 Mohd Sani Bin Nawi
3 Hafizuddin Bin Hj Mohamad Said
4 Mohd Khairul Zamry Bin Zulkeppiliy
5 Mohd Faizal Bin Abdullah
6 Md Armanzairi Bin Md Johan
7 Mohd Hanifuddin Bin Abdul Rahman
8 Ahmad Saufi Bin Ibrahim
9 Ahmad Sawai Bin Din
10 Khairul Zal azmi Bin Zahinudden
11 Mohd Halim Bin Che Hassan
12 Rusydee Bin Samsuddin
13 Mohd Hafizi Bin Aminuddin
15 Muhammad Azirol Bin Ramli
16 Abdullah Bin Hj Yusoff
17 Hasrul Bin Abu Bakar
18 Mohd Roslan Bin Basiron
19 Puaneswaran a/l Gunasekaran
20 Mohd Amri Fasal Bin Mat Nor
21 Muhamad Faizal Bin Nasir
22 Muhammad Shahruddin Bin Ismail (PG)
23 Muhammad Zafran Bin Oli Bullah
24 Mohamad Khairi Bin Hassan (PG)
25 Sumindran a/l Subramaniam

Pemain Pulau Pinang 2011
Pemain yang dikekalkan (6): Kugen Subramaniam, Mohammad Idzwan Salim, K Kuyilan, R Paremeswaren, Ramat Najib dan Khairul Azri Jamal Abd Haziq.

Pemain baru (15): Megat Amir Faisal (Perak), S Sathiakumaran (Perak), Mohd Arif Fazlie Saidin (Perak), Mohd Hafidz Romly (KL Plus), S Kumaresan (Johor), Hafizi Roslee (PKNS), Muhamad Riduwan Ramlee (Kedah), Wan Zain Wan Azizan (Kedah), Noorshahheirmiezal Sharudin (Kedah), Rizal Ahmad (Felda United), Mohd Noraslan Makhtar (USM), Abd Latiff Suhaimi (Melaka), Premnath (Selangor), Suvinart (Perlis) dan Muhammad Elfie Harizam (Perlis).

Ketua Jurulatih: Robert Scully
Penolong Jurulatih: Abd Rahim Hassan
Jurulatih penjaga Gol: Noor Mohd Sultan

PENJAGA GOL
1 Mohd Hafidz Bin Romly (KL PLUS) 22
22 Megat Amir Faisal Alkhaldy Ibrahim (Perak) 33
25 Kugen a/l Subramaniam 21

PERTAHANAN
2 Hafizi Bin Roslee (PKNS - 2009) 26
3 Kuyilan a/l Krishnan 24
4 Mohd Arif Fazlie Bin Saidin (Perak) 24
5 Sathiakumaran a/l Subramaniam (Perak) 29
12 Muhammad Elfie El Yaz Bin Harizam (Perlis) 24
13 Muhamad Riduwan Bin Ramli (Kedah) 21
14 Kumaresan a/l Srikumar (Johor) 23
18 Rahmat Najib Bin Din (Kedah) 24

MIDFIELD
6 Mohd Arsyah Bin Mohd Ayob (Kuala Lumpur) 31
7 Mohd Rizal Bin Ahmad (Felda United) 26
8 Paremwswaren a/l Rajandran 22
11 Wan Zaim Bin Wan Azizan (Kedah) 22
15 Mohammad Idzwan Bin Salim 23
16 Suvinath a/l Shian (Perlis) 24
17 Khairul Azri Jamal Bin Abd Haziq 22

PENYERANG
9 Noorshahheirmiezal Bin Sharudin 23
10 Abdul Latiff Bin Suhaimi (Melaka) 22
19 Premnath a/l Chandran (Selangor) 22
20 Mohd Noraslan Bin Md Makhtar (USM FC) 24

Pemain Sarawak 2011
Ketua Jurulatih: Mohamad Zaki Sheikh Ahmad

Penjaga Gol:
1. Abdul Gani bin Anuar (Penjaga Gol) 03.07.1986
21. Aidil bin Mohamad 10.08.1980
22. Mohd Shamshul Fahmie bin Shamshuddin 12.01.1985 (Kelantan)

Pertahanan:
2. Hamidin bin Manap 23.06.1982
3. Mazwandi bin Zekeria 24.06.1989
5. Sahran bin Abdul Samad 05.02.1983
6. Mohamad Fareez bin Tukijo 25.05.1989
9. Mohd Hairol bin Mokhtar 18.10.1984
15. Shahrizam bin Mohd 27.03.1979 (Terengganu)

Tengah:
4. Hafizal bin Marzuki 19.09.1984
8. Azizan bin Saperi 11.01.1989
11. Mohamad Sharizan bin Sahari 21.03.1980
12. Abg Mohamad Za'afari bin Abang Othman 03.01.1980
13. Mohammad Dzulazlan bin Ibrahim 19.11.1988
16. Mohammad Shahrol bin Saperi 12.10.1984
19. Wong Sai Kong (Tengah/Pertahanan) 19.09.1978
23. Mohamad Syaiful bin Sabtu 25.09.1981 (Johor FC)
25 Benedict Martin 17.07.1987 (Perak)
26. Hairul Ghadafi b. Haron 15.03.1990
27. Ashri bin Chuchu 27.02.1991

Penyerang:
7. Zamri bin Morshidi 20.10.1983 (Kapten)
10. Bobby Gonzales 15.02.1984 (Sabah)
17. Abdul Rayjal bin Abdul Jalil 05.04.1990 (PDRM)
20. Khairul Azahar bin Eidros 10.05.1986 (Johor MP Muar)

Pemain SDM Kepala Batas 2011
Ketua Jurulatih: Muhammad Adam Abdullah

1 Jali Bin Ngat Demin (PG)
2 Mohd Fadhil Bin Mohd Mahyuddin
3 Nur Muhamad Muzaffar Bin Ahmad Bustamam
4 Rosly Bin Wasli
5 Mohd Nasaruddin Bin Sarini
6 Mohd Zamir Bin Musa
7 Thevan a/l Supramoney
8 Mohd A'fif Bin Mohd Thahir
9 Mohd Rahmad Bin Ahmad
10 Azman Nizam Bin Abdullah
11 Ronny Antuniaas
12 Mohd Ibrahim Bin Ani
13 Mohd Reduan Bin Awang
14 Megat Hasliq Fitri Bin Mohd Hasni
15 Badrul Hisham Bin Mohamad Sufian
16 Salman Bin Duan
17 Muhammad Kamil Bin Abd Rahman
18 Mohd Shafarin Bin Nawawi
19 Safrul Hafizzad Bin Safari
20 Zainal Bin Jakaria
21 Jagen a/l Megana Sugaram
22 Mohammad Fariduan Bin Othman (PG)
23 Mohd Nor Bin Hamidin
24 Mohamad Hasni Hakim Bin Hamid
25 Safri Hafizzie Bin Safari (PG)

Pemain Sime Darby FC 2011
Ketua Jurulatih: Ismail Zakaria

Pemain baru (7) dan pemain yang dikekalkan (15)

Pemain baru : Kamarul Afiq Kamaruddin (Felda United), Es Lizuan Zahid Amir (KL Plus), Mohd Nuralif Zainal Abidin (T-Team), Mohd Saiful (ATM), Mohd Badrul Hisham Morris (T-Team), Zulhisyan Jamaluddin (Johor FC), Mohd Raimi Md Nor (Kuala Lumpur), Mohd Yusri Abbas (Perlis) dan Azrine Effendy Sa'duddin)

Senarai pemain:
Penjaga Gol:
1 Muhammad Hafiz Bin Samsuddin
21 Mohd Soffuan Bin Tawil
25 Mohamed Redzuan Bin Harun

Pertahanan:
2 Zulkifli Bin Sulaiman
3 Es Lizuan Zahid Bin Amir
4 Zulhissyam Bin Jamaluddin (Johor FC)
5 Varathan A/L Arumugam
6 Mohd Fairuz Bin Abdul Aziz
13 Razlan Joffri Bin Ali
18 Kamarul Afiq Bin Kamaruddin
22 Mohd Rizzat Bin Md Nor
23 Mohd Nuralif Bin Zainal Abidn

Tengah:
7 Shahrudin Bin Yakup
8 Mohd Raimi Bin Md Nor
11 Mohd Faizal Bin Mansor
14 Linggam A/L Krishnan
15 Sivabalan A/L Kerisnan
16 Mohd Farkhis Bin Fisol
19 Mohd Nor Bin Ismail
20 Mohd Badrul Hisyan Bin Morris
24 Mohd Saiful Bin Mustafa,

Penyerang:
9 Azrine Effendy Bin Sa'duddin
10 Mohd Yusri Bin Abas
12 Mohizam Shah Bin Dawood Shah
17 Moohd Faiz Bin Mohd Isa

Pemain USM FC 2011
Pemain baru USM FC : Shariman Che Omar (Pulau Pinang), Jevanatham A/L Gunasekaran ( G.K Johor FC ), Mohd Akmal Mohd Noor (Harimau Muda ), Mohd Hazrul Shah (PKNS FC)

Ketua Jurulatih Vello a/l Sinnathamby

Penjaga Gol
1. Jeevanatham a/l Gunasekaran
22. Mohammad Solehin bin Mohd Rodzi
25. Mohd Hisham bin Jainudin

Pertahanan
3. Muhammad Azizan bin Md Arshad
5. Adam bin Abdul Malik
6. Ang Choon Sai
13. Mohd Fahmi bin Mohd Yusoff
15. Zairi bin Jaafar
18. Shahriman bin Che Omar
23. Mohamad Shahril bin Sidek
24. Mohd Fariss Azlan bin Mat Isa

Tengah
2. Mohd Fakhrul Radzi bin Yaacob
4. Manzoor Azwira bin Abul Wahid
7. Mohd Redzuan bin Nawi
8. Muhammad Fauzan bin Zainal Abidin
11. Thinagaran a/l Santhanadaven
16. Mohd Akmal bin Mohamad Noor
17. Mohd Hazrul Shah bin Abdul Hakim
19. Mohamad Syazwan bin Kassim
20. Mokd Kamal Azira bin Ab Manan
21. Rohaizad bin Mat Ali

Penyerang
9. Muhammad Afzan bin Zainal Abidin
10. Mohamad Baser bin Mahamad Napae
12. Mohd Failee bin Mohamad Ghazli
14. Mohd Hafiz bin Andul Rahman

Nov 27, 2010 - Tarikh tutup pendaftaran pemain untuk Liga Super dan Liga Premier 2011 ialah pada Disember 15, 2010.

Semua pasukan akan bermain pada sebelah malam dengan Liga Super pada hari Selasa dan Sabtu. Liga Premier dan Piala FA pada hari Isnin dan Jumaat, sementara Piala Presiden hari Khamis.

Saiful Amar Sudar (PKNS ke Selangor)
Yosri Derma Raju (Pahang ke Selangor)
Fadzli Saari (KL Plus ke Selangor)
K. Depan Sakwati (Melaka ke Selangor)
Azidan Sarudin (Kuala Lumpur ke Selangor)
S. Sritharan

Rezal Zambry Yahya (Negeri Sembilan ke Johor FC)
Mohd Rahman Zabul (Negeri Sembilan ke Johor FC)
Shahrizal Mohd Saad (Perak ke Johor FC)
Suradi Arbi (Kelantan ke Johor FC)
Mohammad Saufi (Pulau Pinang ke Johor FC)
Mohd Nurul Azwan Roya (Johor FC ke Kelantan)
Zuraindy Jumai (Perlis ke Sabah)
Sumardi Hajalan (Johor FC ke Sabah)
Mohd Fadzli Shaari (KL Plus ke Selangor)
Mat Zan Mat Aris (KL Plus ke KL Pos Malaysia FC, jurulatih)

Selangor menyenaraikan 23 pemain dengan pemain baru (6): Saiful Amar Sudar (PKNS), Yosri Derma Raju (Pahang), Azidan Sarudin (Kuala Lumpur), Fadzli Saari (KL Plus), K. Depan Sakwati (Melaka) dan S. Sritharan.

Pemain keluar: Hamsani Ahmad, Zaiza Zainal Abidin, Azrine Efendy Saduddin, Liew Kit Kong, R. Surendren dan Farderin Kadir.

Pahang mengekalkan Dollah Salleh sebagai jurulatih serta kesemua pemain musim 2010, kecuali Darma Raju (ke Selangor), Nik Zul Aziz Nawawi dan Hasmizan Kamarodin (ke Terengganu).

R. Surendran (Selangor ke Pahang)
M. Zaiza Zainal (Selangor ke Pahang)

Nazrolerwan Makmor (Felda United ke Pahang)
Munir Amran (Felda United ke Pahang)
Mohd Faizol Hussain (Johor ke Pahang)

Enam pemain Terengganu tidak disambung kontrak: Tengku Hasbullah Raja Hassan, Tengku Hazman Raja Hassan, Harirri Mohd Safii, K. Rajan, Mohd Zairi Hafizie

Liga Malaysia 2012 Ada Perubahan Besar
November 3, 2010 - Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tan Sri Annuar Musa yang juga Pengerusi Jawatankuasa Liga Super Malaysia (MSL) pada majlis Anugerah Bola sepak Kebangsaan 2010 semalam mendedahkan beberapa cadangan buat Liga Malaysia 2012.

Hariau Muda "A" Di Liga Malaysia 2011
November 5, 2010 - Harimau Muda "A" akan bermain di Liga Super 2011 menggantikan KL Plus yang membuat keputusan menarik diri.

Liga Super (14 pasukan):
Selangor, Kelantan, Terengganu, Johor FC, Kedah, Negeri Sembilan, T-Team, Pahang, Kuala Lumpur, Perak, Perlis, Felda United, Sabah dan Harimau Muda A.

Liga Premier (12 pasukan):
Johor, Pulau Pinang, PKNS, ATM, Harimau Muda B, Sarawak, PDRM, Pos Malaysia, USM FC, MP Muar, Sime Darby dan SDM Kepala Batas.

Melaka dan Shahzan Muda bakal beraksi pada saingan Liga FAM 2011 akibat berada di tangga terbawah Liga Premier 2010.

Perlawanan Sumbangsih bagi merebut Piala Sultan Ahmad Shah 2011 bakal menemukan juara Liga Super, Selangor dengan juara Piala Malaysia, Kelantan di Stadium Shah Alam pada minggu pertama Januari depan.

Perlawanan Liga Super 2011, ia tetap seperti yang diputuskan iaitu hari Isnin dan Jumaat. Pasukan mana akan main petang atau malam, akan putuskan pada 26 November nanti,

Penyertaan beberapa pasukan masih tergantung kerana terikat dengan masalah kewangan
yang melibatkan soal tunggakan gaji, pembayaran denda, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) yang masih belum diselesaikan.

Sepatutnya segala isu ini patut diselesaikan sebelum 30 Oktober lalu, namun JKPT FAM melanjutkan masa sehingga 25 November ini kepada semua pasukan menyelesaikan masalah yang dinyatakan tadi.

Pada 12 November depan, JPKT FAM akan mencari jalan penyelesaian dengan memanggil semua Persatuan Bola Sepak(FA) negeri yang terlibat untuk duduk sama berbincang bersama wakil KWSP, LHDN dan Perkeso.

Selepas isu kewangan tersebut selesai, JKPT FAM akan mengatur jadual perlawanan pada 26 November, sehari selepas tarikh akhir yang diberikan oleh FAM kepada setiap FA negeri menyelesaikan masalah kewangan.


Liga Malaysia 2012 Ada Perubahan Besar
November 3, 2010 - Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tan Sri Annuar Musa yang juga Pengerusi Jawatankuasa Liga Super Malaysia (MSL) pada majlis Anugerah Bola sepak Kebangsaan 2010 semalam mendedahkan beberapa cadangan buat Liga Malaysia 2012.

Antaranya adalah:
  • Setiap pasukan Liga Super akan ditapis terlebih dahulu sebelum dibenarkan bermain di liga itu.
  • Menjadikan Liga Super hanya 10 pasukan sahaja.
  • Membenarkan pemain import, namun buat pemain yang berketurunan Asia sahaja.
Cadangan ini bertujuan:
  • Menyediakan pasukan kebangsaan bagi menghadapi kejohanan utama dengan pasukan yang kompetitif sahaja yang layak.
  • Memperbaiki imej dan nilai komersial Liga-M yang dianggarkan bernilai RM30 hingga RM40 juta berbanding dengan penajaan sekarang yang hanya RM18 juta.
  • Merombak keseluruhan aspek, dengan melihat dan mengambil aspek Liga Myanmar yang dilihat lebih menarik serta sedikit dari Liga Jepun dan Korea.
  • Membenarkan pemain import Asia sahaja akan bagi membolehkan hak siaran televisyen serta meningkatkan kehadiran Liga Malaysia.
Walaubagaimanpun format Liga Premier serta Piala FAM tiada perubahan pada 2012.

Cadangan ini akan dibawa kepada Persatuan Negeri (FA), sebelum diumumkan pada bulan April 2011, nanti.

Annuar juga mengesahkan tiada perubahan format liga buat musim 2011.


Norizan Bakar Ketua Jurulatih Perak
Oktober 25, 2010 - Persatuan Bola sepak Perak (PAFA) hari ini mengumumkan Norizan Bakar sebagai Ketua Jurulatih Liga Super 2011. Norizan bakal dibantu oleh Chong Yee Fatt (Penolong Jurulatih) dan Abdul Talib Saidi (Jurulatih Penjaga Gol).

Norizan pernah membimbing Perlis, Pulau Pinang dan Kelantan. Pada 2005-2007 menjadi Ketua Jurulatih Skuad Kebangsaan.

Manakala bagi skuad Piala Presiden Perak 2011 akan dibimbing oleh Abu Bakar Fadzim (Ketua Jurulatih) dan dibantu oleh Samsul Saad (Penolong Jurulatih) dan Ramli Talib (Jurulatih Penjaga Gol).


Perlawanan Liga Malaysia 2011 Petang
Oktober 16, 2010 - Mesyuarat Jawatankuasa Pertandingan Tempatan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) kali kedua di Wisma FAM, Kelana Jaya, pada Oktober 15, 2010 di bawah Pengerusi Datuk Hamidin Mohd. Amin memutuskan supaya memberi peluang kepada setiap pasukan untuk bermain sebelah petang atau malam.

"Atas alasan mengelak pertembungan dengan siaran langsung Liga Perdana England dan kos pengelolaan serta memikirkan kehadiran penonton, sepak mula musim depan ialah sama ada pukul 5 petang atau 8.45 malam di Semenanjung) dan 4.15 petang atau 8 malam di Sabah dan Sarawak.

"Hari perlawanan Liga M juga dirombak bagi musim depan dan ditetapkan pada Isnin dan Jumaat bagi Liga Super, Piala FA dan Piala Malaysia; Rabu dan Ahad (Liga Perdana), Sabtu (Piala Presiden) dan Ahad (Piala FAM)," jelas Hamidin.

Jawatankuasa yang diketuai Timbalan Pengerusi Afandi Hamzah yang terdiri daripada empat atau lima pasukan pemantau, akan mengadakan pemeriksaan gelanggang bagi menentukan kesesuaian perlawanan, selepas tarikh tutup pendaftaran pasukan Liga M 2011 pada 1 November ini.


Pemain Import Belum Muktamad
Oktober 4, 2010 - Timbalan Persatuan Bola sepak Malaysia (FAM) Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah berkata isu pengambilan pemain import dalam Liga Malaysia 2012 hanya akan diputuskan pada tahun hadapan setelah selesai masalah berhubung caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan pembayaran tertunggak kepada pemain import.

Semua isu yang berkaitan perlu diselesaikan sebelum struktur perlawanan musim hadapan dirangka. FAM juga sedang memikirkan kemungkinan pemain setiap pasukan dikurangkan untuk mewujudkan satu kumpulan yang benar-benar berkualiti.

Pasukan bawah 23 tahun akan beraksi di Sukan Asia Guangzhou pada November manakala pasukan senior pula akan beraksi di Piala AFF Suzuki Jakarta pada bulan Disember.

Persatuan Bola sepak Kuala Lumpur akan menganjurkan "KL City Cup" pada bulan Disember nanti dengan menjemput pasukan dari rantau ini. Pasukan bola sepak bawah 19 tahun akan mewakili Malaysia.


Pemain Import Mulai 2012
September 30, 2010 (Khamis) - Jawatankuasa Pertandimgam Tempatan (JPT), Persatuan Bola sepak Malaysia (FAM) yang mengadakan mesyuarat khas JPT pada September 30, 2010 di Shah Alam mengesyorkan agar pemain import dibenarkan beraksi mulai musim 2012.

Pengerusi Jawatankuasa itu Datuk Hamidin Mohd Amin berkata:
1. Larangan pemain import kekal pada musim 2011 dan hanya dibenarkan diambil mulai musim 2012.

2. Hanya pasukan yang sudah menyelesaikan masalah kewangan pasukan termasuk bayaran tunggakan caruman Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan tunggakan gaji pemain saja yang dibenarkan mengambil pemain import.

3. Hanya tiga oramg pemain import saja dibenarkan.

4. Pemain dari negara yang mempunyai ranking yang lebih tinggi daripada Malaysia dalam ranking dunia FIFA dengan kelayakan pemain import akan dinilai pada Ogos 11, 2011.

Pemain import yang mula beraksi pada Liga Semi-Pro 1989. Namun ianya diharamkan pada musim 2009.

Persatuan Bola sepak Malaysia (FAM) telah mengadakan sesi penerangan dan cadangan untuk musim Liga Malaysia dari tahun 2011 hingga 2014.

Antara cadangan buat musim 2011 adalah:
1. Harimau Muda A (B21) di masukkan ke Liga Super 2011 dan Harimau Muda B (B19) ke Liga Premier.

2. Piala Belia (Bawah 19 Tahun) yang kali terakhir diadakan pada 2008 akan kembali semula pada 2012.

3. Had umur Piala Presiden 2011 dinaikkan kepada 21 berbanding kejohanan untuk 20 tahun sekarang.

Dengan kemasukan Harimau Muda A Liga Super di pebesarkan kepada 16 pasukan. Tempat terakhir akan diisi diantara pemenang playoff Johor dan Pulau Pinang (dua pasukan terbawah Liga Super 2010) dan PKNS serta ATM (pasukan ditangga ketiga dan keempat Liga Premier 2010)

Playoff ke Liga Super 2011:
Johor lawan Selangor PKNS, Pulau Pinang lawan ATM pada November 3, 2010 di Kuala Lumpur. Pemenang perlawanan ini akan bertemu pada perlawanan akhir pada November 6, 2010 di Stadium Bola sepak Kuala Lumpur, Cheras.

Kekosongan di Liga Premier 12 pasukan akan ditentukan dengan perlawanan playoff
Melaka lawan SPA FC di Petaling Jaya dan Pahang Kuantan Port-Shahzan Muda melawan Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Selayang

Liga Super 2011 - 16 pasukan (Cadangan)
Selangor, Kelantan, Terengganu, Johor FC, Kedah, Negeri Sembilan, T-Team, Pahang, Kuala Lumpur, PLUS FC, Perak, Perlis, Felda United, Sabah, Harimau Muda A, satu pasukan playoff.

Liga Premier 2011 - 12 pasukan (Cadangan)
*Johor, *Pulau Pinang, *PKNS, *ATM, Harimau Muda B, Sarawak, PDRM, Pos Malaysia, USM FC, MP Muar, Sime Darby FC, SDM Navy FC

*Johor, Pulau Pinang, PKNS dan ATM akan bersaing merebut satu tempat ke Liga Super kekosongan satu tempat di Liga Premier akan diisi dengan perlawanan playoff antara Melaka, Shazan Muda, SPA FC dan UiTM FC.

Liga FAM (Cadangan)
*Melaka, *Shahzan Muda, *SPA FC, *UiTM FC, MBJB FC, KSK Tambun Tulang, Kelab Sukan Melodi Jaya, KSB Ban Hoe Leong, UKM, Persatuan Bola sepak Melayu Malaysia, Persatuan Bola sepak Cina Malaysia, Majlis Sukan India Malaysia.

Keputusan muktamad akan ditentukan pada mesyuarat bersama lembaga eksekutif FAM September 4, 2010 (Isnin) nanti.

Tiada ulasan: